Kategória: Aktuális.

Alig több mint egy évvel megalapítása után a Hyundai Motorsport készen áll, hogy csatlakozzon a FIA Rali világbajnokság illusztris mezőnyéhez: a héten két Hyundai i20 WRC versenyautóval indulnak a tizenhárom futamból álló 2014-es WRC évad első helyszínén, a nagy presztízsű Monte Carlo ralin.

A németországi Alzenauban működő Hyundai Shell World Rally Team rutinos ellenfelekkel szemben lép színre a kíméletlen Monte Carlo ralin. A csapat a mindössze hat hónapos tesztidőszak alatt összesen 8000 kilométert vezetett, 16 európai helyszínen. A Monte Carlo rali ezért gyakorlatilag folytatása lesz annak a lenyűgöző tanulási folyamatnak, amellyel a csapat a WRC szigorú követelményeire felkészült.

Hyundai-WRC-Launch-1

A WRC vadonatúj indulójaként a Hyundai Shell World Rally Team és a Hyundai i20 WRC versenyautó Monte Carlóban lép először színre a világbajnokságon. Szintén itt mutatkozik be a belga Thierry Neuville és Nicolas Gilsoul páros, valamint a két spanyol, Dani Sordo és Marc Martí a Hyundai i20 WRC volánja mögött.

A Monte Carlo rali hatalmas kihívást jelent a születőfélben lévő csapat számára, hiszen a Rali világbajnokság legtrükkösebb, legkeményebb útszakaszaival kell itt megküzdeni. Noha az, hogy ilyen rövid idő alatt képesek voltak a két Hyundai i20 WRC modellt felkészíteni a versenyre, hihetetlen teljesítménynek számít, a Hyundai Shell World Rally Team reális célokat tűzött ki maga elé a 2014. év első futamaira. Terveik szerint a lehető legnagyobb versenytávot szeretnék megtenni mindkét autóval, és értékes tapasztalatokra szert tenni az éles versenyek során. Minden egyes futam fontos lépcső lesz a csapat folyamatos fejlesztésében.

“Rendkívül tehetséges pilótákból álló, fiatal csapatot hoztunk létre erre az alkalomra. A Monte Carlo ralin végre próbára tehetjük azt a rengeteg munkát, amit eddig mindannyian végeztünk. Ez a rali volt fejlesztési naptárunk első méföldköve, és végre elérkezett a mi időnk: rendkívül jelentős, egyben különleges pillanat a mostani. Persze a ‘Monte’ eleve bonyolult és kiszámíthatatlan futam, de nagyszerű érzés pont egy ilyen legendás versenyen elsőként rajthoz állni. Két rendkívüli pilótánk az egész csapatot fellelkesítette. Mindannyian tudjuk, hogy Thierry ifjú kora ellenére kiemelkedő teljesítményre képes, Dani pedig jelentős tapasztalattal bír a WRC-ben általában és konkrétan a Monte Carlo ralin. Határozottan kiváló párosítás! Ami az eredményeket illeti, nem tűztünk ki elérhetetlen célokat, mivel elsődleges tervünk az, hogy mindkét autó célba érjen, a lehető legtöbb tapasztalatot szerezzük, és hogy annak alapján tovább csiszolhassuk autóinkat a következő versenyekre” – mondta Michel Nandan csapatfőnök.

A Hyundai Shell World Rally Team az évad első versenyére készülve még decemberben egy héten át tesztelt a francia Alpokban. Itt Neuville  és Sordo felváltva ültek be a Hyundai i20 WRC volánja mögé. A belga és a spanyol pilóta emellett a múlt héten további egy napos előzetes tesztelésen vett részt.

A 7-es rajtszámú Hyundai i20 WRC autóval induló Neuville most negyedszer vesz részt a Montén, illetve először vezet élesben a Hyundai Shell World Rally Team színeiben.

“Nicolas (Gilsoul, navigátor) és én alig várjuk, hogy belevághassunk ebbe az új kalandba a Hyundai Shell World Rally Team tagjaként, a Hyundai i20 WRC fedélzetén. Nem állítom, hogy a Monte Carlo rali a kedvencem volna. Nagyon nehéz itt megtalálni a helyes ritmust, és ha rosszul választunk abroncsot, könnyű időt veszíteni. Nem igazán lehet kiszámítani, mi vár ránk a speciális szakaszokon: bárhol előfordulhat felfagyás, olyankor elég a legapróbb hiba, és máris kicsúsztunk. Arra törekszünk, hogy végig menjünk a ralin, hogy minél több versenykilométert  menjünk és minél több tapasztalatot gyűjtsünk a Hyundai i20 WRC-vel, lehetővé téve az autó további fejlesztését. A rali előtt eredményesen teszteltünk, ám ott teljesen más klimatikus viszonyok közepette vezettük az autót. Noha a tesztek során rendkívül nehéz pontosan megismételni a versenyen uralkodó viszonyokat, természetesen minden erőkkel azon leszünk, hogy sikerrel járjunk”hangsúlyozta Neuville.

Pályafutása hetedik Monte Carlo raliján Dani Sordo (Hyundai i20 WRC #8) bőséges tapasztalatára és elismert sikereire építve támogatja a debütáló csapatot.

“Marc (Martí, navigátor) és én nagy örömmel veszünk részt a Hyundai Shell World Rally Team első évadában, és indulunk a Monte-Carlo ralin. Otthon érzem magam ezen a futamon, rendkívül jó emlékeim vannak az utakról, noha maga a rali teljesen kiszámíthatatlan – az aktuális időjárástól függően bármi megtörténhet. Szeretnénk célba érni a versenyen, és a lehető legtöbb visszajelzést biztosítani, hogy folytathassuk a fejlesztőmunkát. Még decemberben pár napig teszteltük a Hyundai i20 WRC-t, aztán a múlt héten még egy további napot. Az első benyomások kedvezőek, noha tudjuk, hogy még rengeteg munka vár ránk. A futamot megelőző tesztelés célja az volt, hogy a lehető legjobban megismerjük az autót, ugyanakkor a legjobb beálításokat is meg kellett talánunk. Habár hivatalosan csupán egy hónapja csatlakoztam a csapathoz, máris jó érzéseim vannak a stábbal kapcsolatban – mindenki motivált, keményen dolgozik, és hajlandó a lehető legjobb teljesítményét nyújtani”mondta Sordo.

A WRC naptár klasszikus versenye, a Monte Carlo rali idén 82 éves – először 1911-ben szervezték meg a versenyt. Idén a futam visszatér a Hautes-Alpes régióba: a háromnapos verseny során 15 szakaszon, összesen 383,88 kilométeren zajlik a verseny.

A változékony időjárás miatt a szakaszok rendkívül kiszámíthatatlanok, ezért a siker a megfelelő abroncsválasztáson áll vagy bukik. A csapat műszaki partnere, a Michelin négyféle gumikeverékben összesen 40 abroncsot (plusz 5 a shakedownra) bocsát a csapat rendelkezésére. A Rali 2 korlátozások hiányában (amelyek lehetővé teszik, hogy az egyik napon kiesett autó másnap ismét rajthoz állhasson), a Monte Carlo rali még nehezebb verseny lett, ahol a versenyzőknek igen óvatosan kell vezetniük, mert elég egyetlen hiba, és véget érhet számukra a futam.

A Monte Carlo rali január 13-án, hétfőn veszi kezdetét, a szépséges Place du Casinón (Kaszinó-tér) szervezett, hagyományos ünnepséggel. Az izgalmas események azonban csak szerdán veszik kezdetüket a shakedownnal, amit csütörtökön követ az első hivatalos versenynap.
(BrandTrend)