Brazília négy vezető televízió társaságával (Band TV, Record, RedeTV! és SBT) írt alá szerződést a GfK innovatív televíziós közönségmérési szolgáltatásának az országban történő bevezetéséről. A mérés a tervek szerint 2015-ben indul.
A GfK által most Brazíliába eljuttatott legmodernebb mérési szolgáltatás lehetőséget ad arra, hogy az ügyfelek okos adatokra alapozzák üzleti döntéseiket. A szolgáltatás egy a jelenleginél kiterjedtebb – a földi, a kábeles és szatellit műsorsugárzást igénybe vevő – közönségről rögzít adatokat és nem csupán az élő, de az időeltolásos (time-shifted) tévénézést is vizsgálja. A szolgáltatás 15 brazil város 6.000 háztartását magába foglaló panelen fog elindulni.
Régió |
Háztartások száma |
São Paulo |
1,600 |
Rio de Janeiro |
920 |
Belo Horizonte |
390 |
Salvador |
290 |
Recife |
290 |
Fortaleza |
240 |
Porto Alegre |
330 |
Curitiba |
300 |
Distrito Federal |
300 |
Campinas |
220 |
Goiânia |
220 |
Vitória |
220 |
Belém |
220 |
Manaus |
220 |
Florianópolis |
240 |
Összesen |
6,000 |
A GfK ajánlata kiterjed mind a valós idejű, mind pedig a hagyományos overnight adatszolgáltatásra. A riportálás a GfK Evogenius médiatervezési szoftverére épül, amely a GfK által rögzített médiahasználati adatok részletes elemzését teszi lehetővé.
Dr. Gerhard Hausruckinger, a GfK igazgatósági tagja és a Consumer Choices szektor felelőse, elmondta: „Örömmel jelentjük be, hogy megállapodtunk Brazília négy vezető televízió társaságával és bevezetjük innovatív televíziós közönségmérési szolgáltatásunkat a világ egyik legélénkebb tévés piacára. A szolgáltatás 2015-től lesz elérhető az országban, amely átláthatósága és megbízhatósága révén több adatot és az eddigieknél részletesebb insightokat szolgáltat majd brazíliai ügyfeleink számára, valamint tovább erősíti a GfK jelenlétét egy olyan piacon, amely jelentős jövőbeli növekedési potenciált rejt. A GfK büszke, hogy a televíziós közönségmérésben felhalmozott 40 éves tapasztalatát most Brazíliában is ügyfelei sikereinek szolgálatába állíthatja.”
A 100 millió dollárt meghaladó összértékű szerződés öt éves időtartamra szól és nem zárja ki adatok további televízió társaságok és reklámügynökségek, valamint egyéb ügyfelek számára történő értékesítését.
Üzleti tevékenységének kiterjesztésével a GfK Brazíliában körülbelül 100 új munkahelyet teremt ezzel a projekttel. A piackutató vállalat Brazíliában 2002 óta van jelen és jelenleg mintegy 300 munkatársat alkalmaz.
A GfK több mint 40 éve végez televíziós közönségmérést. A piackutató vállalat jelenleg hét piacon – Németországban, Ausztriában, Belgiumban, Hollandiában, Libanonban, Portugáliában és Ukrajnában – nyújt hasonló szolgáltatást. További piacokon, így Ausztráliában, Svájcban, Belgiumban, Ukrajnában és Hollandiában rádiós közönségmérést végez a GfK, az Egyesült Államokban pedig a sajtótermékek olvasottságát vizsgálja.
(BrandTrend)