Kategória: Aktuális.

A Louis Vuitton néhány nappal ezelőtt egy a márka motívumaival és színeivel díszített ikonikus darabját, egy utazóládát formázó pavilont állított fel a moszkvai Vörös téren, hogy egy kiállítással ünnepelje a téren álló – ugyancsak legendás – GUM áruház 120. születésnapját.

Az egyértelmű márkakommunikáció mellett, a pavilon kulturális “küldetéssel” is bír, hiszen többek között Ernest Hemingway, Greta Garbo, Catherine Deneuve bőröndjeit és utazótáskáit, Fracoise Sagan francia írónő táskáját, Vlagyimir Szpivakov neves orosz zenész, karmester Stradivari-hegedűjének tokját is láthatják az érdeklődők.

vuitton-red-square

A meglepetésnek is aposztrofálható akció fogadtatása azonban nem a tervek szerint sikerült. A 9 méter magas és 30 méter hosszú bőrönd-pavilont a Lenin-mauzóleumot védő kommunisták, a hatalmon lévő Egységes Oroszország párt, az orosz államfői hivatal, illetve különböző városvédő szervezetek is tiltakoznak az ideiglenes attrakció ellen. Egyes hírek szerint magának, a születésnapos GUM áruháznak sem tetszett az építmény. Ennek elentmond, hogy luxusáruház egyik vezetője megerősítette, a Louis Vuitton-reklám minden engedéllyel rendelkezik.

Az UNESCO által a világörökségi listáján szereplő Vörös tér látványát szerintük elcsúfítja a Louis Vuitton reklámja. Az eset azért is érdekes, mivel a tér évek óta színhelye olyan különböző kulturális- és sportrendezvényeknek, mint például a nemzetközi fúvószenekari fesztivál vagy a Selyemút rali is, de arra is volt példa, hogy a Lenin-mauzóleumot egy éppen aktuális esemény reklámjaként, hatalmas molinóval fedték le.

A francia luxusmárka honlapján olvasható közlemény szerint, a reklámnak köszönhetően eladott jegyekből származó bevételt Natalja Vogyanova orosz topmodell fogyatékkal élő gyermekeket támogató jótékonysági alapítványa kapja meg.
(BrandTrend)