Kategória: Aktuális.

A tárgyalást Robert Madelin, a Neelie Kroes nevével jelzett bizottság vezérigazgatója vezette, és az érintettek közül az ipar, az önszabályozó szervezetek és az ún. WG29 képviselői vettek részt.

„A kerekasztal tárgyalások célja volt, hogy a Bizottság nyomon kövesse az OBA témában az ipar vállalásait, azok teljesítését és a folyamat fejlődését. Robert Madelin elégedett volt az eredményekkel. A vállalások lefedettsége fontos, de a végső siker a hitelességén, azok betartásán múlik” – fogalmazott Fazekas Ildikó, az ÖRT főtitkára.

A piac szereplői, az EASA és IAB Europe által létrehozott “Legjobb gyakorlatok – Best Practice” dokumentumok alapján az OBA reklámokat a vállalást tevő cégek “ad choice” emblémával látják el, amely a “your online choice” honlapra vezet, és így – minden európai ország nyelvén – tájékoztatást és lehetőséget ad a fogyasztóknak az ún. „opt out”-ra, vagyis leiratkozásra.

A vállalás betartása érdekében az önszabályozó szervezetekkel kötött megállapodás alapján, panasz esetén az önszabályozó szervezetek járnak el. Ennek jelentőségét emelte ki Robert Madelin a tárgyalás zárszavában.

„Külön öröm volt számomra, hogy az ipar prezentációjában a magyar helyzet a sikerek között szerepelt az IAB és ÖRT között októberben kötött megállapodás alapján” – hangsúlyozta Fazekas.

(BrandTrend)