Michael R. Bloomberg ma bejelentette, hogy kik lesznek a Bloomberg Philanthropies által szervezett 2013-2014-es Mayors Challenge (Polgármesterek párbaja) verseny kiválasztó bizottságának tagjai. Ez a verseny arra ösztönzi az európai városokat, hogy olyan merész ötletekkel álljanak elő, melyek megoldást adnak a fő problémákra és javítják a városi élet minőségét, illetve más városokkal is megoszthatók. Az Egyesült Államokban megrendezett első nagysikerű verseny mintájára a Mayors Challenge verseny győztese 5 millió eurót, a legmerészebb és leginkább átadható ötletekkel előálló további négy város pedig egyenként 1 millió eurót kap.
„A győztes ötletek kiválasztásának segítése érdekében a kontinens több országából érkező, politikai és innovációs szakértőkből álló csoport segítségét vettük igénybe.”- mondta Michael R. Bloomberg filantrópus, New York városának polgármestere. „Ezek az állami, magán- és szociális szektorban tevékenykedő személyek Európa legkreatívabb és legdinamikusabb vezetői közé tartoznak. Meggyőződésünk, hogy segítenek a legjobb ötletek kiválasztásában, de nem gondoljuk azt, hogy könnyű dolguk lesz.”
A kiválasztó bizottság segítséget nyújt a 20 döntős és az öt végső díjazott kiválasztásában. Az innovációs és várospolitikai szakemberekből álló bizottság 12 tagja számos európai országból és háttérrel érkezett. A városok értékelése négy feltétel alapján történik: az ötletek által vázolt jövőkép és az ötletek újszerűsége, a várható hatás mértéke, a más városokban történő megvalósíthatóság lehetősége és a megvalósítási tervek minősége.
A kiválasztó bizottság tagjai:
– Christian Bason, a MindLab igazgatója (Dánia)
– Till Behnke, a betterplace.org alapítója (Németország)
– Ricky Burdett, a londoni közgazdasági és politikatudományi iskola városfejlesztési tanszékének professzora, az LSE Cities központ igazgatója (Egyesült Királyság)
– Bruno Giussani, a TED európai igazgatója (Svájc)
– Lamia Kamal-Chaoui, főtitkári tanácsadó, a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) városfejlesztési programjának volt vezetője (Franciaország)
– Christine Leitner, az osztrák Gazdasági, családügyi és ifjúsági szövetségi minisztérium vezető politikai tanácsadója (Ausztria)
– Maria Manuel Leitão Marques, a Coimbrai Egyetem közgazdasági tanszékének főállású professzora, korábbi közigazgatási modernizációért felelős államtitkár (Portugália)
– Geoff Mulgan, a Nesta vezérigazgatója (Egyesült Királyság)
– Bertin Nahum, a Medtech SA elnök-vezérigazgatója (Franciaország)
– Carlo Ratti, a MIT Senseable City Lab igazgatója, a Carlo Ratti Associati alapítója (Olaszország)
– Silvija Seres, független befektető, a TechnoRocks igazgatóságának tagja és ügyvezető igazgatója (Norvégia)
– Tosics Iván, a Városkutatás kft. ügyvezető igazgatója (Magyarország)
A verseny keretében a legalább 100 000 lakosú európai városok vezetői nyújthatják be városukkal kapcsolatos legmerészebb ötleteiket. Az ötleteknek súlyos problémákra kell rámutatniuk, javítaniuk kell a lakossági ügyfélszolgálatok működését, jelentős kormányzati hatékonyságot kell generálniuk és/vagy növelniük kell a nyilvánosság iránti elkötelezettséget. A jelentkezés feltételeinek mintegy 600 európai város felel meg. A városoknak az ötleteket és a jelentkezést 2014. január 31-ig kell benyújtaniuk.
A városoknak az Európai Unió tagállamaiban, vagy az FP7 keretprogramhoz társult országokban kell lenniük. Ezek az országok a következők: Albánia, Ausztria, Belgium, Bosznia-Hercegovina, Bulgária, Horvátország, Ciprus, Cseh köztársaság, Dánia, Észtország, Feröer-szigetek, Finnország, Franciaország, Németország, Görögország, Magyarország, Izland, Írország, Olaszország, Lettország, Liechtenstein, Litvánia, Luxemburg, Macedónia, Málta, Moldova, Montenegró, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Portugália Románia, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia, Spanyolország, Svédország, Svájc, Törökország és az Egyesült Királyság.
A Mayors Challenge versennyel és a kiválasztó bizottsággal kapcsolatos további információkért látogasson el a bloomberg.org/mayorschallenge weboldalra, és kövesse a @BloombergCities csatornát a Twitteren.
(BrandTrend)