Kategória: Aktuális.

A növekedési lehetőségek elősegítése és a profitabilitás megőrzése érdekében a cégvezetőknek új stratégiai irányokat kell kijelölniük. Versenyelőnyt szerezhetnek a vállalati erőforrások racionalizálásával, a termékfejlesztéssel, az alacsonyabb árakkal, az innovációval, a portfólió-bővítéssel. De törekedhetnek a működési folyamatok egyszerűsítésére is.

A komplexitás és a bonyolultság szinte mindenhol eláraszt bennünket. Pedig az egyszerűsítés (Simplicity) ma a siker kulcsa és az innováció kiaknázatlan forrása. Alapelvei mindenhol érvényesek – legyen szó nyomtatott, elektronikus, szóbeli vagy vizuális kommunikációról. Összességében jelentős üzleti haszonnal jár – többek között – az ügyfelek megtartása és a márka hosszú távú sikerei terén:

A világ 200 legnagyobb vállalata az éves profit 10%-át túlbonyolított folyamatokra, felduzzasztott termékportfóliókra költi (Warwick Business School, 2013)

  • A legjobb, egyszerű kommunikációt folytató már­kák „Simplicity Indexe” felülmúlja a közismert gazdasági indexeket – FTSE, DAX, Dow Jones S&P (Siegel + Gale, Brand Simplicity Index, 2013);
  • Az „Egyszerűség” keretében kínált megoldások javítják a kommunikációra szánt befektetések megtérülését, és bizonyos területeken akár 70%-os megtakarítást is eredményezhetnek (Siegel + Gale, Brand Simplicity Index, 2013).
  • A kommunikációs tevékenység egyszerűsítésével a márkák a fogyasztói lojalitást (Net Promoter Score) is szorosabbra fűzhetik, hiszen a „Brand Simplicity Index” kutatás keretében hét kontinens, 6000 fogyasztójának megkérdezésével zajló kutatás során a válaszadók 82%-a vallotta, hogy szívesen venné a márkák egyszerűbb kommunikációját (Siegel + Gale, Global Brand Simplicity Index, 2013).

 

A körülöttünk lévő „információs dzsungelben” felértékelődnek azok az „egyszerű” megoldásokat és élményeket felvonultató marketing-aktivitások, amelyek segítik a márkával való érzelmi azonosulást és ezen keresztül a kereskedelmi értékteremtést.

FutureTalks-BrandFestival

Az esemény sztárelőadója lesz a világ egyik legjelentősebb márkatanácsadó ügynökségének, a Siegel+Gale-nek az első számú vezetője, Alan Siegel. Az anyai ágon magyar szakember a TED-en is előadott, illetve 31 márka és design-díjat nyert már el. A Forbes és Fortune listáin szereplő vállalatok közül többek között az American Express, a Citigroup, a Dell, a Disney, a 3M, a MasterCard, az NBA kommunikációs feladatait is menedzseli a neve által fémjelzett reklámcég. Alan Siegel az „egyszerűsítés” jegyében most könyvet írt, s e téren osztja meg majd tapasztalatait a közönséggel. A világhírű New York-i márkastratégiai tanácsadó ügynökség alapítójának a könyve magyar nyelven is megjelenik a HVG Könyvek gondozásában. „Az egyszerűség nem egy trend. Az egyszerűség szükségszerűség. Az általa generált gazdasági érték nagyobb, mint valaha. Az egyszerűsítés elméletét a vállalati nagy­zolás eszköze helyett az üzleti élet nélkülözhetetlen elemévé szükséges tenni.” (Alan Siegel, Chairman Emeritus @ Siegel + Gale). 

A „Kifizetődő egyszerűségről” beszél majd Filiep Deforche (Senior Partner & Managing Director @ The Boston Consulting Group).

A rendezvény „Stratégia + Együttműködés + Egyszerűsítés” paneljében Pogány Éda (Coca-Cola, vállalati kapcsolatok igazgató), Martin Svejda (Lego Manufacturing Kft., beruházási igazgató), Hutter Iván (GE Lighting EMEA, általános igazgató), Papp István (Microsoft Magyarország, ügyvezető igazgató) arról beszélnek majd, hogy: Miben ragadható meg a tartós üzleti sikert produkáló vállalatok közös jellemzője? A kommunikáció egyszerűsítése valódi versenyelőnnyel ruházza-e fel a vállalatokat? Vajon a fogyasztók hajlandóak-e többet fizetni az egyszerűsített élményért? Vajon a vállalatoknak kell-e arra törekedniük, hogy a vásárlók számára „egyszerűsített” márkatapasztalatokat kínáljanak?

A szeptember 11-i rendezvény egy makro kitekintést is kíván adni a magyar gazdaság állapotáról. Ezt a témakört a Nemzetgazdasági Minisztérium, valamint Patai Mihály (UniCredit Bank Hungary Zrt., elnök-vezérigazgató) előadásai képviselik. Olyan kérdésekre keresik a válaszokat, hogy Magyarország hogyan állja a költség-, adó- és technológiai versenyt a globális piacon? Milyen kihívásokkal néz szembe a versenyszféra? Milyen az új növekedési paradigma? A kormányzattal való együttműködés mennyire lesz fontos a következő években?
(BrandTrend)