Mi kell a sikerhez ? Meghatározható-e a piaci értéke egy sportolónak csak az eredményei alapján ? Valószínüleg nem. A termékek és innovációk másolhatók. A legnagyobb respektet kiérdemlő sportteljesítmények is a mögötte álló személyiség nélkül csak tiszteletreméltó adatok. A márkaépítés a sportban sem elkerülhető, akár ha Beckham, vagy a többi sztár példáját nézzük.
A futball- és sportsztárok felépített, önálló, kidolgozott személyes márkák a hozzá tartozó arculattal, logoval. A personal brand-ek tekintetében a valódi nagyok, Messi, Ronaldo által fémjelzett elit csapatba lép be most a Real Madrid középpályása, Mesut Özil is. A Sky Pay-TV és a frankfurti Ogilvy & Mather nemcsak egy márkalogo-t, hanem a világszinten működő “Big IdeaL” program keretében a célcsoporthoz és márkához illeszkedő storytelling koncepciót is kidolgozott a Real Madrid futballistájának.
A sportmarketing piacot eddig gyakran a kapcsolatok irányították, és viszonylag jutalék centrikusan működött. A Sky és az Özil Marketing most a top kereskedelmi márkák fejlesztésében bevett módszerekkel dolgoznak. Tudatosan építkeznek, hogy valóban megtalálják azokat a faktorokat, amivel Özilt, mint reklámhordozót piacosítani tudják.
“Ezzel a kooperációval egy teljesen új utat járunk személyiségek márkásításában” – mondta Matthias Trott, a Faces4Brands veztője a Sky Media Network-nél. “Büszkék vagyunk, hogy e kooperációban részt vehetünk.” – mondta az Ogilvy németországi vezetője, Thomas Strerath.
Az “Özil márka” bevezetését piackutatások előzték meg Özil márkaértékeinek megtalálásához. A márkamag megtalálása, a célcsoport és a kulturális környezet megvizsgálása elkerülhetetlen a sikeres márkák építéséhez.
Mesut Özil az új emblémájáról így nyilatkozott: “azért szeretem, mert egyszerre kreatív és zseniálisan egyszerű”.
(BrandTrend)