Kategória: Aktuális.

A nemrégiben megrendezett franciaországi Márkatartalom Nagydíj összefoglalója a Kantar Media-tól

Renault

A fődíjat a Renault vitte haza a „Dugd be a pozitív energiát” című Renault Twizy kampánnyal.

A kihívás az elektromos autó eladása volt egy fiatal, városi célközönségnek, akiknek meglehetősen nehéz a kedvükben járni. A gyors kétüléses (ami tulajdonképpen egy moped autó) nem üzemanyag-takarékos és környezetbarát járműként lett pozícionálva, hanem egy menő, újfajta közlekedési eszközként.

A Renault Dj David Guettával, és feleségével, Cathyvel társult, hogy egy pszichedelikus tesztvezetési élményt hozzon létre, mobileszközökön. A fogyasztók Facebook fiókjukon keresztül jelentkezhettek be és férhettek hozzá a videóhoz, amelyben olyan mozdulatokkal tudták kormányozni az animált tesztautót, ahogy a DJ keveri a zenét. A fülhallgatójukban eközben „3D-s hangzásban” szólt Guetta dübörgő elektronikus zenéje, amely fülből fülbe vándorolt minden egyes sávváltásnál.

A videót először a Renault vezető bemutatótermében, a Champs-Elysées-n található Atelier Renault szalonban mutatták be, ahol ezzel egy időben egy kiállítást is rendeztek a Twizyről és annak városi forgalomra gyakorolt hatásáról. A tesztvezetést hagyományos és online csatornákon is reklámozták.

A projektet a Publicis csoporthoz tartozó Moxie ügynökség koordinálta a Publicis Conseil, a Digital France és a MyLoveAffair ügynökségek közreműködésével, akik márkák és hírességek egymásra találásán, partnerkapcsolataik kiépítésén dolgoznak.

Havana Club
A Havana Club az ital kategóriában lett díjazott a „7 Days in Havana” című filmjével. A márkázott szórakoztatásnak ez egy különleges formája: moziban vetített egész estés játékfilm. A filmben az volt a csavar, hogy nem magát a rumot reklámozta, hanem annak kulturális környezetét, Havanna városát.

A spanyol és francia produkciós cégek által a márkával szoros együttműködésben készített film 7 rövid epizódból áll. Ezeket Julio MédemLaurent CantetJuan Carlos TabíoBenicio del Toro,Gaspar NoéPablo Trapero és Elia Suleimanrendezték. A forgatókönyvet a kubai regényíró, Leonardo Padura készítette, a projektet a francia M&C Saatchi.Gad ügynökség fogta össze.

Visa
Corinne in Albon, a Kantar Media Intelligence France marketing igazgatója adta át a díjat a pénzügyi szolgáltatás kategóriában az Artur Schlovsky ügynökségnek a Visa „What can you do in 9 seconds 58” (Mit tudsz tenni 9,58 másodperc alatt) kampányáért.

Ez egy utalás Usain Bolt rövidtávfutó teljesítményére, aki pontosan ezzel az idővel döntötte meg a 100 méteres síkfutás világrekordját. Boltot egyik tévéreklámjában is szerepelteti a Visa, aki Európában 23.950 fizetési tranzakciót tud kezelni egyszerre. A kampány arra bíztatta az internetezőket, hogy olyan videókat töltsenek fel, ahol megmutatják, mire képesek kevesebb, mint 10 másodperc alatt. A nyeremény egy londoni olimpiai utazás volt.

MCM

Többen is bizonyították, hogy a márkázott tartalom nem áll meg a filmkészítésnél. A francia kábelcsatorna, az MCM, azt szerette volna kommunikálni, hogy klippeket sugárzó szimpla zenecsatornából mangát, Monster Truc showt, zombi filmeket és szexi lányos műsorokat sugárzó szórakoztató csatornává nőtte ki magát. Olyanná, amiről a fiatal geekek álmodnak. Ezt úgy oldották meg, hogy márkázott pizzákat készítettek, melyek dobozát a Marvel Comics egyik illusztrátora készítette.

Louis Vuitton

A Louis Vuitton ennél elegánsabb utat választott: a francia Gallimard kiadóval és 11 jól ismert íróval szövetkezve kiadott egy novellás kötetet a Louis Vuitton ikonikus hajókoffere, La Malle (The Trunk) [A fatörzs] tiszteletére. Mindegyik novella megtörtént esetet dolgoz fel, melyek a cégalapító unokája, Gaston Louis-Vuitton hírgyűjteményből lettek kiválogatva, aki az 1900-as évek elejétől 1970-ben bekövetkezett haláláig gyűjtötte a híreket. Például egy elhagyott hajókofferről, amely Ernest Hemingway A Moveable Feast (Vándorünnep) kéziratát rejtette, a hajókofferről ahonnét Harry Houdininek kellett kiszabadulnia, vagy a koffer, amelyikben egy holttest volt.
(BrandTrend)