Kategória: Aktuális és Kutatás.

2013 második negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 28 percet töltött a tévékészülékek előtt, 2 perccel kevesebbet, mint egy évvel korábban. A tévézők nagyobb arányban választották az általános szórakoztató csatornákat, mint az előző év azonos időszakában.

tvpiac_2._egyforeForrás: Nielsen Közönségmérés

A gyerekek tévénézéssel töltött ideje 3 óráról 3 óra 4 percre, a 18-49 éves korcsoporté pedig 3 óra 44 percről 3 óra 46 percre nőtt. Az 50 évesek és idősebbek átlagosan 5 óra 46 percet töltöttek a televízió előtt; 11 perccel kevesebbet, mint egy évvel korábban.

2013 második negyedévében az országos kereskedelmi csatornák együttes közönségaránya a teljes népesség körében 31% volt, az általános szórakoztató csatornáké pedig 17.2%. Ez az előbbiek esetében 3.2 százalékpontos csökkenést, az utóbbiak esetében pedig 2 százalékpontos növekedést jelent 2012 ugyanezen időszakához viszonyítva.A közszolgálati csatornák részesedése a nézett időből 14.6%, a filmcsatornáké 8.5%, a gyerekcsatornáké 5%, az ismeretterjesztő csatornáké 4.4%, a hírcsatornáké 4%, a sportcsatornáké 2.5%, a zenecsatornáké 2.4%, az életmódcsatornáké pedig 2.1% volt 2013 második negyedévében.

tvpiac_2._csatornatipusForrás: Nielsen Közönségmérés

A sugárzási időből és műsorfogyasztásból való részesedés arányai az egyes műsortípusok esetében eltérőek. A vizsgált időszakban a mozifilm műsoridőből való részesedése csupán 10.8%-os volt a vizsgált időszakban, míg a műsorfogyasztásnak 16.6%-át tette ki ez a műsortípus. A műsorfogyasztás aránya magasabb volt a sugárzás arányánál ezen kívül a nem zenei szórakoztató, a hírek, aktuálpolitika, gazdaság, sport, valamint a információs műsortípusok esetében. Ellenkező irányú az eltérés a nem zenés fikcióval, zenével, a művelődéssel, tudománnyal, kultúrával kapcsolatos valamint a reklámokat, műsorajánlókat is tartalmazó egyéb műsortípus esetében.

tvpiac_2._musortipusokForrás: Nielsen Közönségmérés

A napi fogyasztási cikkeket hirdető cégek második negyedéves listaáras reklámköltése alapján
felállított rangsort a Reckitt Benckiser vezeti több mint 10.6 milliárd forinttal. A második helyen a Henkel
Magyarország áll 6.2, a harmadikon pedig a Unilever Magyarország közel 4.5 milliárd forinttal. A toplista első
három helyezettje közül csak a Reckitt Benckiser növelte listaáras reklámköltését a 2012 ugyanezen
időszakához képest.

tvpiac_2._fmcg_listaarForrás: Nielsen Közönségmérés

A toplista első három helyezettje közül csak a Reckitt Benckiser növelte listaáras reklámköltését a 2012 ugyanezen időszakához képest.

A GRP szerinti rangsort a Henkel Magyarország vezeti, második a Unilever Magyarország, a harmadik helyen pedig a Reckitt Benckiser áll.

tvpiac_2._fmcg_grpForrás: Nielsen Közönségmérés
(BrandTrend)