Kategória: Aktuális.

Az ajándékozás szokása továbbra is nagy népszerűségnek örvend a vállalatok körében – talán ez az oka, hogy a cégek ügyfelei szép számmal találkoznak inkább bizarr, mintsem kedvesnek mondható ajándékokkal. A Regus felmérése alapján a cégek 71 százaléka ad valamilyen ajándékot ügyfeleinek vagy üzleti partnereinek, egyharmaduk azonban bevallottan nem költ annyit ezekre az ajándékokra, mint a korábbi években.

A szűkös anyagi kereteket sok helyen kreativitással igyekeznek ellensúlyozni, legalábbis ez derül ki abból a listából, amely minden idők legkülönösebb céges ajándékait összegzi. Néhányan a „ha nekem tetszik, nekik is fog” elv alapján választanak ajándékot, így a listán a kissé különös tárgyaktól kezdve az egészen bizarr relikviákig szinte minden megtalálható. Míg nálunk az árvizek miatt a homokzsák esetleg hasznos ajándéknak tűnhet, addig a halott háziállatot már kevésbé tudták értékelni a válaszadók.

ceges-ajandek

A megkérdezett magyar üzletemberek között is bőven akad, aki találkozott már szokatlan ajándékokkal. Volt rá példa, hogy valaki hólapátot vagy szaunafelszerelést, esetleg Télapónak öltöztetett sörösüveget kapott ajándékba. Szerencsére (vagy sajnos) az ilyen típusú ajándékok nem általánosak, és a legtöbb esetben a cégek törölközőkkel, kulcstartókkal és sörnyitókkal kedveskednek ügyfeleiknek. 

ceges-ajandekok

Katerina Manou, a Regus regionális igazgatója megjegyezte: „Még a kulturális különbségeket tiszteletben tartva is akadnak olyan tárgyak a listán, amelyeket legtöbben vonakodva fogadnánk el ajándékként. Az üzleti ajándék remek eszköz lehet arra, hogy kifejezzük megbecsülésünket partnereink iránt vagy közelebb hozzunk egymáshoz két vállalkozást, azonban az ajándékválasztás nagyban befolyásolja az ajándékozóról kialakult képet. Különösen fontos tehát belegondolni abba, hogyan fogadná a másik fél a neki szánt ajándékot. Azt viszont meg kell hagyni, hogy a céges ajándékok némelyike rendkívüli képzelőerőről tanúskodik.”
(BrandTrend)