Kategória: Aktuális.

2013. első negyedévében közel 22 000 magyar látogatással április végéig több mint 38 000 volt a Bécsben töltött éjszakák száma.  2012-ben egy hónap alatt átlagosan 11 594 magyar éjszakázott Bécsben, míg decemberben a számuk közel a kétszerese volt, 20 121 éjszakára nőtt.   Most nyáron a változatos kulturális programok mellett a gasztronómia és a szórakoztató ipar ad új lendületet a városlátogatásoknak.

A tavaly nyári eredményeket komoly kihívást jelent túlszárnyalni, 2012-ben  a Bécsben eltöltött vendégéjszakák száma elérte a 12,3 milliót. Ezzel a 7,5 %-os növekedéssel az osztrák főváros meghaladta a 2011-es év 5 %-os növekedési ütemét. A város –  híres festőművészének, Gustav Klimtnek a 150 éves évfordulója alkalmából –  számos kiállítással és kulturális programmal várta a turistákat 2012-ben.

Becs_turizmus_Infografika_vagott

A desztináció népszerűségéhez hozzájárul, hogy Bécs világszerte a legkeresettebb konferencia városok között van. 2012-ben az itt rendezett 707 nemzetközi találkozó több mint 1,5 millió vendégéjszakát hozott a szállodaiparnak, ezzel 914,7 millió euróval járult hozzá GDP-hez, miközben 17 500 állandó munkahelyet biztosított. 2013-ban 8. alkalommal választotta meg Bécset az ICCA (Nemzetközi Kongresszus és Konferencia Szövetség) a világ első számú konferenciavárosának.

A város vezetősége bízhat benne, hogy az elmúlt évek munkája és a következetes stratégiai lépések garanciát jelentenek a további növekedésre. Alapvetően megfigyelhető a trend, hogy felívelőben van a városlátogatás, mint utazási forma. A nemzetközi desztináció marketing 2010-ben vett új irányokat, ezt követően a jelenleg 14 millió eurós költségvetésből gazdálkodó szakemberek Európa szerte innovatív és látványos eseményekkel hívták fel a figyelmet városukra a fiatal generációt is megszólítva. Bécs időben felismerte az ígéretes, mára növekedést mutató küldő országokat. A Brazíliára, Törökországra, Indiára, vagy arab államokra irányuló befektetések, az ottani aktivitások most folyamatosan növekvő bevételekben mutatkoznak meg.

A hotelszobák számát, de a célcsoportot is tovább bővítették a luxus márkák közönségével, akik 2012-ben birtokba vették az új, 11 500 nm területű Golden Quarter bevásárló negyed elegáns butikjait. A városba látogatók így várhatóan megtöltik azt a négy új hotelt is, amelynek átadását idénre tervezik. Ezek között lesz az ME Vienna Ausztria legmagasabb épületében, a 220 méteres 1-es DC Toronyban.
(BrandTrend)