Kategória: Aktuális.

Szokás viccelődni azzal, hogy a Google+ annyira kihalt, mint egy szellemváros és hogy csak a Google alkalmazottai használják. Bár az oldal épp most kapott új külsőt és funkciókat, a felhasználók száma lassan, de biztosan nő, a cégek és márkák még mindig távolságtartással kezelik a közösségi oldalt.

Egy nemrég megjelent Reuters cikk szerint a két éve beindított site egyelőre nem sok vonzerőt tud felmutatni a céges oldalak számára. A világ 100 legértékesebb márkája közül 87-nek van Facebook oldala, és 72 van fönt Google+-on is. Ezek többsége viszont egyáltalán nem aktív. Látszólag csak létrehozták az oldalt, hogy legyen, de nem gondozzák, vagy elhanyagolják az ottani követőiket.

Kontra

A legnagyobb probléma továbbra is a kevés felhasználó és a gyér látogatottság, ebből következően pedig a célközönség hatékony elérése is kétséges. Kb. 135 millió aktív userről beszélhetünk, és további 500 millióról, akinek van ugyan profilja, de nem használja. Egy friss felmérés szerint márciusban az USA-ban egy felhasználó átlagosan 6 percet töltött a Google+ profilján, míg a Facebook esetében ugyanez az érték 6 óra, és nagy valószínűség szerint ez az arány a világ többi részére is érvényes. Így a cégek is inkább oda koncentrálnak, ahol a leendő vásárlóik az idejük nagy részét töltik.

További hátrány a márkaoldalak számára, hogy a Google+ nem ad olyan részletes információt a felhasználók aktivitásáról, mint pl. a Facebook, ahol nagyjából mindenre kiterjedő statisztikát kapunk az oldalainkról. (Bár ez most épp nem működik.)

Pro

Vannak viszont előnyei is +-os jelenlétnek, igaz, ezek nem annyira látványosak a felhasználók számára. Például a Google keresések eredményei között kiemelt helyen szerepelnek azok a cégek, akik regisztráltak a Google+-on, és a találatok között rögtön megjelennek az oldaluk részletei is, valamint ebben az esetben az átkattintási arány is sokkal magasabb. Ezzel a megoldással a jövőben is fenntartható lesz, hogy magán a közösségi oldalon – ellentétben a most már lassan minden lehetséges módon széthirdetett Facebookal – egyáltalán ne legyenek reklámok, hanem maga a találat, és annak kiemelése legyen a reklám. Ez jó lehetőség a cégeknek és a felhasználókat sem üldözik el a kéretlen ajánlatokkal.

Itt kell még megemlíteni a YouTube-ot is, mint a Google egyik nagy social media fegyverét, hiszen a legnépszerűbb videómegosztó egyik közösségi oldalba sincs olyan mélyen integrálva, mint a Google+-ba. És persze a nemrég bejelentett rengeteg újítás is tartogat még kiaknázatlan lehetőségeket a márkák számára.

google-plus-hun

Itthon

A fent említett cikk után kíváncsiak voltunk, hogy mi a helyzet a hazai pályán, ezért szétnéztünk egy kicsit a Google+-on, hogy a magyar cégek vajon mennyire vannak jelen ezen a platformon. A lenti táblázatban összehasonlítottuk 30 nagy márka Facebook- és Google+ követőinek számát, és elég meglepő eredményeket kaptunk. Általánosságban elmondható, hogy a legtöbb cégnek egyáltalán nincs Plus oldala. Amelyiknek van, annak pedig – egy-két kivételtől eltekintve – nagyon kevés a követője. A Bookline-t pl. több mint 68 ezren lájkolták a Facebookon, míg a Google+-on összesen 7 követőjük akad, a Deichmannál ugyanez az arány 97300 és 9. Az általunk vizsgált Google+ oldalak közül egyébként – némileg meglepő módon – a Magyar Nemzet Online-t követik a legtöbben, 582-en.

Szintén általános, hogy egyedi tartalommal csak a legritkábban találkozhatunk, ha vannak egyáltalán posztok, akkor azokat más közösségi oldalaikról emelik át változtatás nélkül. (Pl. a Magyar Nemzet Online is) És nagyjából ennyiben ki is merül az aktivitás, illetve olyanok is vannak, akik már erre sem szánnak időt. A Telenornak pl. 328 követője van, ami már kiemelkedőnek számít a magyar mezőnyben, azonban tavaly szeptemberben posztoltak utoljára.

Tovább