Kategória: Aktuális.

A Gemius-Ipsos konzorciumMAKSZ és az IAB Hungary által kiírt Digitális Közönségmérési Tender 2013 (DKT13) nyerteseként 2013 májustól induló és 2017 végéig tartó kutatásában egyszerre szolgálja ki valamennyi digitális médium mérési szükségleteit, így egy kutatási forrásból lehet majd megismerni a hazai oldalak webes, mobilos és videós forgalmát és az egyes oldalak közönség-összetételét, ezen felül a mérés információkat szolgáltat majd a külföldi weboldalakra vonatkozóan is.

Az előző évektől eltérő, hogy a piaci szereplők (tartalomszolgáltatók, ügynökségek)  a kutatási adatokat nem a kutatói konzorciumtól, hanem a Digitális Közönségmérési Tanács (dkt) Egyesülettől vásárolják meg.

A dkt Egyesület annak érdekében jött létre, hogy az iparági szereplők érdekeit szem előtt tartva szakértők és üzleti döntéshozók segítségével ágazati testületként képviselje az ügynökségek és tartalomszolgáltatók érdekeit az online közönségmérést végző Gemius-Ipsos konzorcium felé.

dkt

A megállapodást rögzítő szerződést Ambruszter Géza, a Gemius Hungary ügyvezető igazgatója, Szabó Ákos, a DKT Egyesület Elnöke, és Géczi Tamás, az Ipsos vezérigazgatója és  írta alá. 

A kutatási konzorciummal való megállapodás előzményeként a Digitális Közönségmérési Tanács alapítógyűlésén az alapító tagok megválasztották a tisztségviselőket, meghatározták az egyesületi tagdíj mértékét, elfogadták a 2012-2013 évi budgetet és a költségfelosztási javaslatot.

Az első egyesületi ülésen megválasztották Szabó Ákost (Adaptive Média) az egyesület elnökének, valamint megállapodtak abban, hogy a mindenkori MAKSZ és IAB elnököt tanácskozási joggal meghívják a dkt elnökségi találkozóira.

“A digitális ágazat szolgáltatás- és tartalomfejlesztői, marketingesek, médiatervezők, -vásárlók és -értékesítők számára egyaránt elengedhetetlen, hogy a médiapiac motorjáról, a naponta fejlődő, változó online médiáról a lehető legrészletesebb, naprakész és megbízható információk álljanak rendelkezésre. A dkt projekt az eddigi legjelentősebb és legkomplexebb vállalkozás, amiben a szakma erőforrásai egyesültek.”- nyilatkozta Szabó Ákos.

Géczi Tamás szerint: „ A szerződés aláírása nélkülözhetetlen feltétele ugyan az együttműködés megalapozásának, azonban a valóban izgalmas feladatok majd  csak ezután következnek. Rendkívül érdekes időszaknak nézünk elébe, hiszen gyorsan változó technikai és üzleti környezetben kell folyamatosan megbízható adatot szolgáltatnunk a piac számára. A magunk részéről mindent megteszünk majd, hogy megfeleljünk a velünk szemben támasztott elvárásoknak.”

A dkt egyesület vezetőségének összetétele:

Elnök:

Szabó Ákos (Adaptive Media)

Elnökség:

Barnóth Zoltán (MEC Interaction)

Erős Attila (Fastbridge/Magna)

Kozári István András (Origo)

Máth, András (Ringier)

Mező László (OMD)

Steff József (Sanoma)

Turóczi András (Aegis Media)

Ziegler Gábor (CEMP)

A dkt ügyvezetője:

Somogyi Endre (IAB HU)

A dkt alapító cégei:

Adaptive Media,

Ads Interactive Media Group,

Aegis Media

CarnationGroup

EvoMedia

Femina

Gmedia

HVG

HWSW

Index / CEMP

Infinety

Lapcom

Magna Global Kft

Mediacom

MEC Interaction

Médiacity

Metropol

Mindshare

Neo Interactive

OMG

Origo Media Group

R-time

Ringier

Sanoma

TV2

Vivaki

(BrandTrend)