Kategória: Aktuális.

A Váci utca lecsúszása lassan és észrevétlenül zajlott, ezért sokan talán észre sem vették: a főváros legelső, 1964-ben létrehozott sétálóutcája alaposan megkopott. Az V. kerületi önkormányzat most nekifut a feladatnak: meghirdették a Váci utca „újramárkázását”.- írja a Heti Válasz

Az önkormányzati tulajdonú Váci utca Bevásárlónegyed Nonprofit Kft. feladata lesz, hogy új marketingstratégiát dolgozzon ki, és visszacsábítsa a plázákba szokott magyar vásárlókat. A cég vezetője, az angol Michael Caroll korábban a Cushman & Wakefield ingatlantanácsadó multi magyarországi és romániai részlegénél dolgozott, és kapcsolatrendszere alkalmassá teheti, hogy új márkákat hozzon az utcába.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Az „újramárkázás” része az idén októberben kezdődő burkolatcsere, ami a Duna korzóra és a Váci utcához csatlakozó kis utcákra is kiterjed, a fővárosi tulajdonú Vörösmarty térre viszont nem. A kerület ezúttal nem kísérletezik a Petőfi Sándor utcában kipróbált süttői mészkővel: a burkolat egyszerű, szürkés cementlapokból készül, a felületet narancssárga körök és geometriai motívumok tagolják. Ez takarékos és puritán megoldás, túlságosan is – egy ennyire fontos közterület húsz éve várt megújulása esetén indokolt lenne a nemesebb anyagok használata, ha már a luxusüzletek visszacsábítása a cél.

A Váci utca északi szakaszának legnagyobb, évek óta készülő fejlesztése a 80-as évek emblematikus épületének, a C&A áruházzá alakult Fontana Divatháznak a bontása. A tulajdonos Immo-Müller Kft. a kiemelt helyszínre a Michelgroup német építészirodával terveztetett lekerekített sarkú, hatemeletes, tetőteraszos épületet, amelyet a leírás szerint technológiai újdonságnak számító „áttetsző üveg-kő homlokzattal” látnának el.
(Heti Válasz, BrandTrend)