Mi motiválja az ügyfeleket, hogy egy bizonyos márkát vegyenek? Klaus-Dieter Koch márka tanácsadóval egy nemzetközi márka konferencián beszélgettünk. “Nem, nem csak az ismertsége. A márka „kívánatossága” az értékesítés sikerének kulcsa és ezzel a hosszútávú vállalati siker záloga.”
A tanácsadó ezzel a meggyőződéssel írta legújabb könyvét – 101 Triggers to Boost Your Brand – , melyben 101 nemzetközi, bevált, inspiráló B2C és B2B példát olvashatunk, olyanokat, akik akár telített piacokon is utat találtak maguknak. A könyv eredeti német címe “Was Marken unwiderstehlich macht. 101 Wege zur Begehrlichkeit”
“A mai fogyasztó valóban tudatosabb, de nem egyedül az ár alapján dönt. Ez csak akkor lesz döntő tényező a vásárlásban, ha már nincs más megkülönböztető érv.”
Klaus-Dieter Koch egy márka potenciálját ahhoz, hogy más legyen, nem csak a külső megjelenésben, a csomagolásban, marketingben látja. “A márka nem dizájn és kommunikációs tárgy, hanem sokkal több. Azok a marketing kiadások, amik csak az ismertség növelését célozzák, tiszta büdzsé pazarlás.”
A hosszú távú siker a vonzó márkáké. Klaus-Dieter Koch korábbi szakkönyvei többek között a “Reiz ist Geil” (2007) und “Was Marken unwiderstehlich macht” (2009) az egész német nyelvterületen nagy sikert arattak.
(BrandTrend)