Hagyományos évindító bizottsági üléssel kezdte meg munkáját idén a Superbrands és a Business Superbrands Szakértői Bizottság, amelynek tagjai – fogyasztói és üzleti kategóriákban – díjazzák az arra érdemes márkákat.
A grémium tagjai év elején kezdik el értékelni azt a több ezer márkát tartalmazó listát, melyből a legkiválóbb márkákat választják ki. Ezzel hivatalosan is elindult a Superbrands 2013 program.
A fogyasztói márkákat értékelő bizottság idén öt új taggal bővült, Heal Edina (Google Magyarország), Hermann Zsuzsanna (Trade Magazin), Incze Kinga (Mrs White Consulting), Vándor Ágnes (Professional Publishing Hungary) és Fekete Zoltán (Magyar Márkaszövetség) személyében. Az elnöki feladatokat továbbra is Dr. Bendzsel Miklós a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának elnöke látja el.
Fekete Zoltán, a Magyar Márkaszövetség főtitkára úgy látja, hogy a márkák életében rendkívül fontos minden értéket teremtő kezdeményezés. A Superbrands díj lényeges a márkaépítésben, hiszen rámutat egy adott márka értékére. Az elmúlt években a piacon erőteljes hatalmi átrendeződés történt a márkagyártók és a fogyasztók között. A web2 korában a fogyasztónak sokkal több eszköze van arra, hogy a márkarengetegben eligazodjon, egy klikkeléssel márkákat emelhet fel a semmiből és márkákat dönthet porba. Ezért napjainkban már nem elég pusztán jó termékeket gyártani, a következetes márkaépítéshez etikus vállalati magatartás, transzparencia, és a fogyasztók partnerként való kezelése is hozzátartozik.
A Business Superbrands Szakértői Bizottságban Kázmér Juditot (Pannon Lapok Társasága) és Kamasz Melindát a (Figyelő) köszöntöttük új tagként.
A Business Superbrands bizottságot Dr. Salgó István a Magyarországi Üzleti Tanácsa Fenntartható Fejlődésért Közhasznú Egyesület elnöke vezeti: „Navigare necesse est. Hajózni kell, ha így fújnak a szelek, ha úgy. Aki vállalkozik, annak szembe kell nézni azzal, hogy vannak könnyebb és nehezebb időszakok is, ha azonban a nehézségek mellet is megfelelően helyt tud állni, akkor ez a tény, no meg az, hogy ezt a Superbrand díj el is ismeri mindenképpen kedvezőbb pozícióba hozhatja.”
Hasonlóan látja a kérdést Dr. Vértes András a GKI Gazdaságkutató Zrt. elnöke. Véleménye szerint, ha egy a belföldi szűkülő piacon csökken a vásárlóerő, akkor a Superbrands elismerés felértékelődik, és ez sokat számíthat a piacon a pozíció javításában. Természetesen ehhez minden esetben valós teljesítményre van szükség.
Superbrands Szakértői Bizottság 2013
Dr. Bauer András – Budapest Corvinus Egyetem
Dr. Bendzsel Miklós – Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala
Fekete Zoltán – Magyar Márkaszövetség
Fischer András – Médaiunió
Gosztonyi Csaba – Carbon Group Communication
Heal Edina – Google Magyarország
Hermann Zsuzsanna – Trade Magazin
Incze Kinga – Mrs. White Consulting
Kozák Ákos – GFK Hungária Piackutató Intézet
Kozári István – Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt.
Lakatos Zsófia – Magyar PR Szövetség
MálnayB. Levente – ChelloCentral Europe Zrt.
Mezriczky László – Magyar Reklámszövetség
Dr. Nagy Bálint – IBS Nemzetközi Üzleti Főiskola
Nyomárkay Kázmér – Marketing és Média
Dr. Serényi János – Értéktrend Consulting
Dr. Simon András – Magyar Marketing Szövetség
Dr. Törőcsik Mária – Pécsi Tudományegyetem
Vándor Ágnes – Professional Publishing Hungary Kft.
Dr. Vass László – Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola
Business Superbrands Szakértői Bizottság 2013
Dr. Babai László – Orvosi és Egészségügyi Vállalkozások Országos Szövetsége
Bogdanovits László – Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége
Dr. Csikai Miklós – Árpád-Agrár Zrt.
Halm Tamás – Magyar Közgazdasági Társaság
Kamasz Melinda – Figyelő
Kázmér Judit – Pannon Lapok Társasága
Lőrincze Péter – TriGranit Fejlesztési Zrt.
Mehrli Péter – Magyar Ingatlanszövetség
Németh Attila – ENCONSULT Kft.
Palkovics Péter – Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal
Radetzky Jenő – ICC Nemzetközi Kereskedelmi Kamara Magyar Nemzeti Bizottsága
Rónai Balázs – Napi Gazdaság
Dr. Salgó István – Magyarországi Üzleti Tanácsa Fenntartható Fejlődésért Közhasznú Egyesület
Simó György – Day One Capital
Széman György – Magyar Építőanyagipari Szövetség
Dr. Vértes András – GKI Gazdaságkutató Zrt.
(BrandTrend)