Kategória: Aktuális.

Sokunkban felmerülhet a kérdés: jó-jó, ez a jövő, de megérett már a magyar piac erre? Összegyűjtöttünk néhány kérdést, melyekre a válaszok segítenek eldönteni, hogy kell-e foglalkozni a mobilos felhasználókkal. Egy biztos, az általunk kezelt oldalak mindegyikénél minimum 6%-os a mobilos forgalom, de akad köztük 45%-os is.

Miért fontos a mobil SEO?

A weboldalakat sokáig csak egyféle platformra, desktoptra készítettük. A keresőoptimalizálási feladatokat is ennek megfelelően építettük fel, a Google egyféle algoritmus alapján indexelte az oldalakat, csak erre kellett figyelni. Azonban a mobil eszközök rohamos terjedésével megjelentek új technológiák, másféle oldal készül a desktopos felhasználóknak, mint a mobilosoknak. A Google is lépett ez ügyben, már egy ideje külön algoritmus szerint rangsorolja a találatokat a desktopos és a mobilos felhasználóknak. (erről részletesebben egy korábbi posztban már írtam)

A különböző algoritmus jelenléte ugyan az alapvető SEO beállításokat nem befolyásolja, de a tartalom optimalizálásnál már érdemes odafigyelni a megfelelő kulcsszavak használatára, mivel a keresési szokások is némileg különböznek.

Mobil SEO audit checklist

Ahhoz, hogy pontos képet kapjunk arról, hogyan teljesít mobilon az oldalunk, bele kell mélyebben ásnunk magunkat az analitikába. (A listát a Google Analytics alapján állítottuk össze, de más webanalitikai rendszerekben is megtalálhatóak ezek az információk.) Határozzuk meg a mobil felhasználók viselkedését az organikus keresési eredményekből, nézzük meg az organikus forgalmat is, és válaszoljunk az alábbi kérdésekre:

1. Milyen volumenű a mobil eszközökről érkező forgalom a teljes forgalom tükrében?

Tovább