Kategória: Aktuális és Kutatás.

Az AC Nielsen Piackutató adatai szerint az elmúlt év hasonló időszakában – 2012. március-áprilisban – a fogyasztók közel 5,7 milliárd forintot költöttek sonkára, ami 12,3%-kal több a 2011-es eladásoknál. A megvásárolt mennyiség 2,6 százalékkal nőtt, meghaladva a 3 200 tonnát.

A húsvéti szezonra jellemző, hogy a vásárlók több mint kétharmada (69%-a) az ismert gyártói márkákat vásárolja szívesebben, szemben például a sajátmárkás termékkel. Ebben az időszakban az eladott sonkák 61%-át az önkiszolgáló pultokból választják, és növekszik a hipermarketek forgalma a szupermarketektől és diszkontoktól vonva el a vásárlóerőt.

A Sága Foods szerint az elmúlt években nőtt az egészségtudatos vásárlóerő, így még fontosabb az egyes termékek minősége, összetétele. Azonban fontos az áru polci megjelenése, csomagolása és természetesen az ár-érték arány is. A háztartások nagysága is meghatározó, ezért a termékkiszerelések mérete is lényeges, illetve a kényelmi szempontok (gyors, könnyű elkészíthetőség) kielégítése is kiemelt szerepet kap.
(BrandTrend)