Kategória: Aktuális.

Az alapviccet nyilván mindenki – így, vagy úgy – ismeri: Szabó bácsi meghal, a felesége szűkszavú gyászhirdetést akar feladni az újságban. Ennek szövege: “Szabó meghalt.” A szerkesztő figyelmezteti a friss özvegyet, hogy a hirdetés alapárába öt szó is belefér, ekkor a mindig praktikus Szabóné így módosítja az érzelemdús hirdetést: “Szabó meghalt. Ugyanitt Skoda eladó.”

A régi marketinges közhely szerint: sex sells, vagyis a szexualitással mindent el lehet adni. Ugyanakkor kevesebbet beszélünk arról, hogy általában a sokkoláshoz is sokan folyamodnak, és úgy tetszik, a halállal (való riogatással) is sok mindent el lehet adni, de legalábbis el szeretnének.

Néhány napja magam is több emailcímemre kaptam meg a Gyászhír témamegjelölésű emailt, és noha látszott rajta, hogy direkt marketing levélről van szó, mégis megnyitottam. (Mondom, működik a cucc…) Az én reakcióm hasonló volt ahhoz, mint ami a médiában is két-három nap alatt végigsöpört: egyfelől nem hittem a szememnek, másfelől mélységesen felháborított, hogy “c-kategóriás” sunda-bunda kütyüt ilyen álságos kampánnyal próbáljanak meg eladni. Természetesen megnyugvással fogadtam, hogy az arra illetékes önszabályozó testület vizsgálatot indít egy ilyen elfogadhatatlan reklám ügyében.

Death sells. Nyilván sokan emlékeznek velem együtt, néhány éve egy…

Tovább