Kategória: Aktuális és Kutatás.

Az üzleti guruk új kedvence a „coffee shop working”, vagyis az olyan távmunka, amelynek helyszíne egy kávéház. A rugalmas munkavégzésnek ez a fajtája valóban csábítónak tűnik, hiszen a kellemes környezet mellett ingyen wifi és finom latte macchiato várja a betérő üzletembereket.

Vajon hosszú távon is kiválthatja az irodát egy kávéház?

Ennek a kérdésnek járt utána a Regus felmérése, amely 90 ország 26.000 munkavállalójának részvételével készült.

A válaszok azt mutatják, hogy az idősebbek nehezebben tudnak egy ilyen típusú környezetben koncentrálni, mint a fiatalabbak. A baby boom generáció (’50-es, ’60-as években születettek) tagjai nagyobb arányban gondolják úgy, hogy a kávézók nem alkalmasak megbeszélésekre, mint az Y-generáció (’70-es, ’80-as években születettek). A kíváncsi hallgatózók viszont minden korosztály szerint problémát jelentenek.

A magyar munkavállalók szerint a kávézókban történő munkavégzés három fő negatívuma a következő:

Dokumentumok és beszélgetések során elhangzó információk védelme (72%)

Személyes tárgyak állandó felügyelete (70%)

A koncentrációt zavaró zajos vendégek (67%)

A megkérdezettek 66 százalékát zavarja telefonálás közben a beszélgetések zaja, 57 százalékukat pedig az irodai berendezések – pl. nyomtató, szkenner – hiánya

A megkérdezettek 56 százaléka véli úgy, hogy nem ajánlatos kávézót választani megbeszélések helyszíneként

A baby boom generáció tagjainak 60 százaléka, míg az Y generáció tagjainak 48 százaléka tartja alkalmatlannak a kávézót az ügyfelekkel való találkozásra

„Néha jól jön, hogy útközben betérhetünk egy kávézóba, és elküldhetünk pár e-mailt vagy gyorsan megbeszélhetünk valamit a kollégánkkal. A felmérés azonban rávilágít, hogy a kávézók hosszú távon nem helyettesíthetik az irodát, mivel nem biztosítanak hatékony, biztonságos és professzionális környezetet. Korábbi felmérésünk alapján az emberek 72 százaléka vélekedett úgy, hogy a rugalmas munkavégzés növeli a hatékonyságot, de ez csak professzionális irodai környezet esetén igaz. Gyakran keresnek meg bennünket olyan ügyfelek, akik már meggyőződtek róla, hogy ezek a divatos alternatívák számukra nem működőképesek” – jegyezte meg a felmérés kapcsán Christoph Volni, a Regus magyarországi vezetője.
(BrandTrend)