Kategória: Aktuális.

Aktuális piaci és szabályozási kérdésekről egyeztettek. A workshop keretében minden ország bemutatta, hogy milyen programokat szerveznek, melyek párbeszédet kezdeményeznek a politikai döntéshozókkal, a civil szektorral, valamint a fogyasztókkal, hogyan erősítik a DM szektor reputációját és érik el a pályakezdő fiatalokat.

A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség európai társszervezete, a Federation of European Direct and Interactive Marketing (FEDMA) február elsején a magyar szövetség meghívására Budapesten szervezte meg évközi találkozóját. A rendezvényen a FEDMA mellett 7 ország társszervezeti vettek részt, köztük Anglia, Ausztria, Németország, Hollandia, Belgium, Svédország és Magyarország. A nemzetközi találkozó előtti napon a FEDMA képviselői a DIMSZ tagjainak tartottak prezentációt arról, hogy az Európai Unióban milyen public affairs tevékenységet folytatnak, illetve milyen változások várhatóak szabályozási kérdésekben, melyek a magyar piacra is hatással lesznek.

A DMA Day egyik fontos pontja volt a direkt marketing népszerűsítésére tett lokális projektek bemutatása, a direkt marketing definíciójának újraértelmezése, illetve az aktuális piaci szabályozás és törvény-tervezetek ismertetése.

A SWEDMA jogászok bevonásával nemzeti információs és egyben panaszvonalat üzemeltet, az angol társszervezet,  a DMA UK call center tagozata több betegjogi szervezet bevonásával útmutatót készített call center munkatársaknak, hogy miként ismerjék fel és kezeljék az olyan személyektől indított hívásokat, akik mentális betegségben vagy Alzheimer-kórban  szenvednek.

Németország és Ausztria több alkalommal sikeresen rendezte meg a Marketing Natives nevű rendezvényét, melyen pályakezdő fiataloknak platformot teremtenek a szakmai újdonságok és a munkalehetőségek bemutatására. A DIMSZ a 2012-ben indított Tisztelt Vásárló programját, a Lollipop-díjnyertes Golden Dove verseny kommunikációját, illetve a 2012-ben első alkalommal megszervezett Call Center hangszépségversenyét mutatta be.

A FEDMA-n belül külön bizottságot hoztak létre, hogy az európai direkt marketing szervezetek között még hatékonyabb tudás-csere induljon olyan programok bemutatására és adaptálására, melyek a direkt marketing szektort, mint felelős marketingkommunikációs iparágat erősítik a szakma és a fogyasztók irányában. A Marketing Connection Committee legközelebb március 6-án Brüsszelben ül össze, a találkozón a magyar szövetség főtitkára is részt vesz.
(BrandTrend)