Kategória: Aktuális.

Egy bármilyen tetszőleges multinál a marketingest onnan lehet megismerni, hogy neki van a legnagyobb kupleráj az asztalán. A holmik természetéből általában nemcsak a kategória, de a márka, vagy legalábbis az árszegmens is jó eséllyel tippelhető. Kívülállók számára egészen furcsa vizuális élményt nyújt a marketinges, aki babapapik, intimbetétek, zacskós levesek, joghurtos poharak, vagy sörösüvegek között tengeti mindennapjait. A marketingesnek mindez fel sem tűnik, csak akkor kezd el foglalkozni a pakolás gondolatával, amikor asztala kezd komolyan megközelítetlenné válni. Addig is ő az, akihez öröm megbeszélésre menni, mert mindig találni nála valami érdekes dolgot, amiről aztán órákig tud beszélni, ahelyett, hogy az találkozó eredeti tárgyáról esne szó. Mindez a marketinges túlélési stratégiájának alapjairól árulkodik…

A marketinges ugyanis az, aki a kis dolgokról is nagyon sokáig tud beszélni, pláne a nagyokról. A marketinges az, akitől ha kérdezel valamit, akkor készít egy színes-szélesvásznú prezentációt, és akkor is így van ez, ha momentán nem tudja a választ a kérdésre, amit feltettek neki. Ekkor még több kép és animáció van a póverpojintban azért, hogy a hallgatóság úgy beleszédüljön mindebbe, hogy elfelejtse az eredeti kérdését. Sajnos ez a módszer (parasztvakítás) igazgatóknál és attól feljebb már nem nagyon működik. A marketinges az, akiről senki sem tudja, mit csinál, még a másik marketinges sem. Mert a pénzügyes számol valamit, az IT-s frissít és/vagy installál, a HR-es interjúztat és bérszámfejt (ez különösen fontos munka), a saleses próbál rásózni valakire valamit (lehetőleg jó sokat és jó drágán), de vajon mit csinál a marketinges? Valamit biztosan, hiszen mindig el van havazva és rendszerint utolsónak hagyja el az irodát. Mivel senki sem tudja pontosan, mit csinál, ezért az ő munkája az, amihez mindenki ért, és amit mindenki kommentál. Sajnos, ha kommentálónak történetesen túlságosan sok csillag van a váll-lapján, akkor bizony figyelembe kell venni, amit mond. Na, így születnek az elcseszett designok és a kasztrált reklámok.

A marketing mégis az a valami, amitől sok minden működik és eladhatóvá válik, ezért aztán lehet, hogy mégiscsak csinál valami értelmeset a marketinges is?! Figyeljük meg a következő minősített eseteit.

A piackutató

Komolyságával és összeszedettségével tűnik ki kollégái közül, néha maga se érti, hogyan…

Tovább