Kategória: Aktuális.

getpostrocket.com blogján Mike számolt be egy Facebook marketing előadás furcsaságairól, ezt fordítottuk le nektek, úgyhogy az alábbiakban ezt olvashatjátok magyarul!

Mike nemrégiben elment egy marketing konferenciára, hogy hallgasson némi szakmai előadást. A legtöbb ott hallott dologgal egyetértett – vagy legalábbis nem ellenkezett velük -, mígnem az előadást tartó szakértő azt nem találta mondani, hogy a rajongói oldalak posztoljanak mindössze naponta egyszer, és azt is lehetőleg minden nap ugyanabban az időpontban tegyék.

A fenti tanáccsal nem csak Mike nem értett egyet, de mi sem! Legalább 4 nyomós indokot tudunk felsorsolni, hogy miért.

1. A rajongók maguktól nem mennek vissza az oldaladra.

Sok oldaltulajdonos nem hajlandó elfogadni azt a tényt, hogy a rajongók 95-99%-a az oldal kedvelését követően nem tér vissza a felületre újra. A hírfolyamban kapcsolatba lépnek a posztokkal, de közvetlenül az oldalra minden ok nélkül nem térnek vissza. Az AllFacebook.com tanulmánya az alábbi fájdalmas ábrát tárta a nagyérdemű elé:

Az ábra alapján egyértelmű, hogy az elérésed nagyban függ a posztjaidtól, és a rajongók által belőle gyártott hírfolyami bejegyzésektől (lájkolás, kommentelés, megosztás).

2. Egy átlagos bejegyzés „élettartama” 3 óra.

Ha az átlagos élettartamot 3 órának vesszük, és feltételezzük, hogy a papírforma szerint a rajongók nem mennek az oldalra direktben, akkor az a helyzet áll elő, hogy azok az oldalak, amik naponta mindössze egy alkalommal posztolnak, 24 órából átlagosan 21 órán keresztül láthatatlanok. Ez persze nem jelenti azt, hogy háromóránként posztolni kellene az oldalra, de mindenképp találjunk meg 2-3 olyan kardinális időintervallumot, ami az insights alapján a rajongóknak is a legmegfelelőbb lehet arra, hogy a posztjainkkal foglalkozzanak. Az EdgeKick jóvoltából azt is pontosan láthatjuk, hogy 1-1 poszttal mi történik a kikerülés utáni percekben, ahogy a képen is látszik:

3. Facebook EdgeRank

A Facebook EdgeRank valószínűleg minden oldaltulajdonosnak ismerős. Számos tanulmány állítja, hogy a közzétett posztokat mindössze rajongóink 16%-a látja átlagosan, de egyes felmérések szerint…

Tovább