Kategória: Aktuális.

Egyre többen kérdezik tőlem, van-e értelme a Facebookon kommunikálniuk, kell-e a Facebookkal foglalkozniuk. A kérdést jellemzően két fajta cég teszi fel: a b2b területen érdekelt cégek és a kicsi vállalkozások. Az az igazság, nem tudok egyértelmű választ adni a kérdésre, csak akkor, ha felteszek nekik néhány kérdést. Kb. az alábbiakat:

  • Elérhető-e a célcsoportod a Facebookon?
  • Lehet-e célozni a célcsoportodra a Facebookon?

Ezekhez persze ismerni kell a célcsoportot, ez néha problémát okoz…

  • Mi a pontos célod, amit el akarsz érni?

Na, ez sem mindig egyértelmű…

  • El lehet-e ezt a célt érni a Facebookon?

Erre jobbára tudok már én választ adni a fenti ismeretében, de azért ezt a kérdést közösen kell átbeszélnünk.

  • Van-e erőforrásod a Facebookon kommunikálni?

Nem, ez még nem a pénzről szól! Ez arról szól, van-e témája, ami oda való, és van-e ideje, amit erre tud fordítani? Olyan nincs, hogy külsős csinál mindent, és csak referál. Mindig kell belsős erőforrás!

  • Van-e pénzed rá?

Ki kell fizetni minket, ha kell a segítségünk, érdemes költeni reklámra, és azért néhány alkalmazás sem árt – persze nem azonnal.

  • Végül: komolyan gondolod?

Ha a fentiek közt van olyan, amire ‘nem’ a válasz, akkor…

Tovább