Kategória: Aktuális és Kutatás.

Az Y generáció tagjainak 90%-a – gyakran még mielőtt kikelne az ágyból – megnézi okostelefonjánaz üzeneteket, e-maileket, és a közösségi oldalakat.

A válaszadók 42%-át nyugtalanítja, ha nem tudnak bármikor a hálózathoz csatlakozni. Bár az emberi test 206 csontból áll, a jelek szerint mára az Y generáció számára a mobileszközök csaknem testük részét képezik, egyfajta 207. csontként – mutat rá a Cisco Connected World Technology Report (CCWTR) legújabb, 2012-es jelentése.

A kutatást a Cisco megbízásából az InsightExpress piackutató cég 18 ország 1800 felsőoktatási hallgatójának és 30 év alatti pályakezdőjének megkérdezésével készítette. A felmérésben azt vizsgálták, hogy az Y generáció tagjainak életére milyen befolyással van az internet, hogyan csatlakoznak a világhálóra és mi motiválja őket ebben. A felmérés kitért arra is, hogy a megkérdezettek hogyan viszonyulnak mobileszközeikhez, a hatalmas adatmennyiséghez, az állandó jelenléthez és elérhetőséghez, valamint a személyes adatok védelméhez.

 „Az Y generáció tagjainak fogyasztási és online szokásaival számos kutatás foglalkozik. A Cisco Connected World Technology Report elkészítésekor a fő szempont az volt, hogy segítsük megérteni, mi történik, amikor ezek a fiatalok belépnek a munka világába. Fontos, hogy a munkaadók is képesek legyenek  tartani a lépést, biztosítsák a lehetőséget a mobil munkavégzéshez és az állandó interneteléréshez. A Cisco Connected World Technology Report idei eredményei azt mutatják, hogy a jövő munkavállalói minden eddigi generációnál agilisabbak, tájékozottabbak és fogékonyabbak.  És ez csupán a kezdet. Ahogy egyre több eszköz, szenzor, élőlény és tárgy kapcsolódik az internethez, a kapcsolatok által létrejövő információ mennyisége és potenciális értéke exponenciálisan nő. Ezekre az információkra új szolgáltatások, alkalmazások és döntések alapozhatók” – emelte ki György László, a Cisco Magyarország ügyvezető igazgatója.

A 2012. évi Cisco Connected World Technology Report legfontosabb megállapításai

Az új reggeli rutin: óracsörgés, fogkrém, internet…

Az Y generáció semmiről nem akar lemaradni. A napjuk azzal indul – gyakran még azelőtt, hogy kikelnének az ágyból – hogy ellenőrzik mobileszközeiken üzeneteiket és a közösségi oldalakat. Számukra az információ  minden esetben valós idejű. Világszerte tízből kilenc megkérdezett az iskolába vagy munkába készülődés alatt, a reggeli rutin részeként, a fogmosás és öltözködés mellett ellenőrzi okostelefonját is.

Csak csatlakozik, vagy függő?

Az Y generáció tagjainak 60%-a szinte ösztönösen ellenőrzi okostelefonján az e-maileket, üzeneteket vagy közösségi profilját. A nők 85%-a kapja gyakran azon magát, hogy ezt teszi, míg a férfiak között ez az arány csak 63%.

A válaszadók 40%-a „elvonási” tünetekről is beszámolt, állításuk szerint nyugtalannak érzik magukat, és úgy érzik, mintha egy részük hiányozna, ha nem tudják elérni üzeneteiket.

Azonban e kényszeres okostelefon-használók 60%-a vágyik arra, hogy ne érezzen késztetést vagy kényszert a folytonos eszközhasználatra. 

Mindenhol ott vannak!

Az okostelefonok mindenhol, még a legszemélyesebb, legintimebb helyeken is előkerülnek. Az Y generáció tagjai nem húznak éles határvonalat a munka és a szabadidő között, a kettő összemosódik egymással.

Világszinten a válaszadók háromnegyede az ágyban is használja okostelefonját.

Több mint harmaduk a fürdőszobában is.

A válaszadók közel fele (46%-a) családi és baráti étkezések során is küld és fogad üzeneteket, ellenőrzi közösségi profilját.

A válaszadók közel ötöde – annak ellenére, hogy tudják, hogy veszélyes –  még vezetés közben is küld és fogad üzeneteket. 

Alkalmazások forradalma

Az Y generációba tartozó válaszadók közel 70%-a szerint a mobil alkalmazások fontos részei   mindennapjaiknak.

A megkérdezettek több mint fele főleg játékra és szórakozásra használja a mobil alkalmazásokat.

Minden negyedik válaszadó (27%) használja elsősorban munkaügyben az alkalmazásokat. 

Hány alkalmazásra van szükség? A letöltött alkalmazások közül meglepően keveset használnak rendszeresen.

Az Y generáció tagjainak többsége (70%) állítása szerint 10-nél kevesebb alkalmazást használ rendszeresen.

Csak minden ötödik válaszadó (20%) használ rendszeresen legalább 10-25 alkalmazást. 

Online kontra személyes barátság: az online közösségben nincsenek földrajzi és időbeli korlátok.

A válaszadók kétharmada saját állítása szerint legalább ugyanannyi, vagy több időt tölt az online kapcsolattartásra, mint a személyes érintkezésre.

A nemek közötti különbség itt is megfigyelhető: a férfiak 38%-a többet találkozik személyesen a barátaival, mint amennyi időt online kapcsolattartásra fordít, míg ez az arány a nőknél csak 29%.

Átveszi-e az okostelefon a laptop szerepét a munkahelyen? 

A világ sok részén a 18-30 évesek körében az áhított eszközök sorában az okostelefonok már megelőzték a laptopokat. Az okostelefonra a válaszadók mint a legsokoldalúbb és legkompaktabb eszközre tekintenek.

Ha csak egyetlen eszközt választhatnának, akkor  a válaszadók harmada az okostelefont, míg valamivel több mint harmada a laptopot részesítené előnyben.

Amikor a leginkább vágyott munkahelyi eszközre voltak kíváncsiak a vizsgálat során, a legtöbb választás az okostelefonokra esett, megelőzve az asztali számítógépeket.

Az okostelefonok az asztali számítógépeknél kétszer, míg a táblagépeknél háromszor nagyobb népszerűségre tettek szert az utóbbi időben.

A „mindig elérhető” generáció számára a felmérések szerint egyetlen mobileszköz – legyen az vállalati vagy személyes tulajdonban levő – elegendő az igényeik kielégítésére. Ez pedig komoly kihívás elé állítja a vállalati eszközök és az információ biztonsága felett őrködő informatikai szakembereket.

Ötből két válaszadó elmondta, hogy vállalatuk szabályzata tiltja a vállalati tulajdonban lévő eszközök nem munkacélú használatát, és háromnegyedük (70%) bevallottan néha megszegi ezeket a szabályokat.

Kétharmaduk (66%) úgy véli, hogy a „munkáltatóknak nem kellene nyomon követni alkalmazottaik online tevékenységét, mert semmi közük hozzá”.

Az informatikai szakemberek tisztában vannak azzal, hogy sok alkalmazott nem tartja be a szabályokat, de azzal már nem, hogy a szabályokat áthágó munkavállalók aránya több mint 50%.

Online vásárlás: az Y generáció globális trendje

A válaszadói minta alapján az Y generáció tagjai közül tízből kilenc vásárol online.

Online vásárlás esetén ötből hárman (58%) rendszeresen támaszkodnak vásárlói értékelésekre; további 28%-uk csak alkalmanként hagyatkozik rájuk.

57% – ötből majdnem hárman – hajlandóak megadni e-mail címüket, hogy értesítést kaphassanak a kedvezményekről és az akciókról, de telefonszámot, lakcímet vagy egyéb személyes adatot már nem szívesen osztanak meg.

A világ adatforrása

Közel 90% tölt fel, oszt meg vagy tárol fényképeket internetes oldalakon.

62% tölt fel, oszt meg vagy tárol videókat internetes oldalakon.

87%-nak van Facebook-profilja, és minden tízedik állandóan be van jelentkezve a Facebookra.

41% legalább naponta egyszer frissíti Facebook-profilját, és 20% felett van azoknak a száma, akik ezt naponta többször is megteszik.

A válaszadók 56%-a rendelkezik Twitter felhasználói fiókkal, és 21% twittel legalább naponta egyszer.

(BrandTrend)