Kategória: Aktuális.

A 120 neves marketingkommunikációs szakemberből álló zsűri 70 pályaművet juttatott a döntőbe, közülük 40 kampány alkotói, azaz a megbízók és a reklám-, ill. médiaügynökségek kaptak díjat 2012. október 18-án a Nemzeti Színházban megrendezett EFFIE Díjátadó Gálaesten.  Az abszolút győztes, a legjobb a legjobbak között, vagyis az idén leghatékonyabbnak talált kampányt a White Rabbit és a Brand Connection reklámügynökségek készítették a Heineken Hungáriának, mint megrendelőnek – a Platina EFFIE-t az „Soproni  -márkaépítés a piacvezető pozícióért” kampány nyerte.

Az EFFIE-díj a marketingkommunikációs iparág egyik legkiemelkedőbb megmérettetése világszerte. Az egyetlen olyan szakmai elismerés, amely a kommunikáció valódi célját, az eredményességet, az üzleti sikert díjazza. Az EFFIE alappillérei az objektivitás, a függetlenség és a transzparencia.

A magyarországi EFFIE-t a Reklám Világszövetség Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) rendezi, és olyan kampányok jelentkezését várják, amelyek a kiírást megelőző év eleje és a kiírás évének május 31. közötti időszakában magyarországi médiumokban kerültek bemutatásra, valamint, amelyeket korábban még nem neveztek az EFFIE-re.

A zsűritagok az értékelés folyamán kiemelt figyelmet fordítottak arra, hogy a kampányok megvalósítása során az ügynökségek a mai gazdasági helyzetben, csökkenő büdzsék mellett hogyan, milyen stratégiai megvalósítással érték el a kitűzött célt, a minél hatékonyabb eredményt.

A legtöbb díjat a Nem tartós fogyasztási cikkek (tisztítószerek háztartási eszközök, kozmetikumok, szépségápolási termékek, gyógyhatású termékek, OTC gyógyszerek, egyéb), a Társadalmi célú kommunikáció, a Kis költségvetésű kampányok és az idei új Big marketing idea kategóriákban osztották ki.

Idén a legtöbb díjat az ACG, a Mindshare, a Mediaedge:cia Hungary, a PHD Hungary és a Rebel Rouse ügynökség vihette haza, de még többen vannak, akik legalább 2 díjat nyertek.

Az EFFIIE 2012 díjazott kampányai: EFFIE_2012_gyoztesek

A 11. EFFIE támogatói voltak:

Axel-Springer, MTVA, Sanoma Média Budapest, Kreatív, BrandTrend, RentIT, Copy General, Sign, Libri Média, SuperTV2, Nemzeti Színház, Marketing&Média, mmonline, btl.hu, BYME, Földgömb Magazin, Milka, Martini

(BrandTrend)