Kategória: Aktuális és Kutatás.

A tévézők idén nagyobb arányban választották az általános szórakoztató és a közszolgálati csatornákat, mint tavaly, miközben az RTL Klub és a TV2 részesedése a nézett időből csökkent.

2012 harmadik negyedévében a teljes népesség naponta 4 óra 21 percet töltött a televíziókészülékek előtt; pontosan ugyanannyi időt, mint a tavalyi év ugyanezen időszakában.

A gyerekek tévénézéssel töltött ideje 3 óra 7 percről 3 óra 3 percre, a 18-49 éves korcsoporté pedig 3 óra 41 percről 3 óra 36 percre csökkent. Az 50 évesek és idősebbek 5 óra 45 percet töltöttek a televízió előtt az idei év harmadik negyedévében; 9 perccel többet, mint tavaly ugyanebben az időszakban.

2012 harmadik negyedévében az országos kereskedelmi csatornák közönségaránya a teljes népesség körében 31.7% volt: több mint 5 százalékponttal alacsonyabb, mint 2011 ugyanezen időszakában.

Az általános szórakoztató és a közszolgálati csatornák közönségaránya egyaránt 15.4% volt; ez az általános szórakoztató csatornatípus esetében 2 százalékpontos, a közszolgálati csatornák esetében pedig több mint 3 százalékpontos növekedést jelent 2011 ugyanezen időszakához viszonyítva.

A filmcsatornák részesedése a nézett időből 8.2%, a gyerekcsatornáké 5.6%, az ismeretterjesztő csatornáké 4.8%, a hírcsatornáké 4.3%, a zenecsatornáké 2.5%, a sportcsatornáké 2.2%, az életmódcsatornáké pedig 1.9% volt 2012 harmadik negyedévében.

A sugárzási időből és műsorfogyasztásból való részesedés arányai az egyes műsortípusok esetében eltérőek. A vizsgált időszakban a mozifilm műsoridőből való részesedése csupán 9.9%-os volt a vizsgált időszakban, míg a műsorfogyasztásnak 18.7%-át tette ki ez a műsortípus. A műsorfogyasztás aránya magasabb volt a sugárzás arányánál ezen kívül az információs műsorok, a hírműsorok valamint a sportműsorok esetében. Ellenkező irányú eltérés tapasztalható a művelődéssel, tudománnyal, kultúrával kapcsolatos műsortípus esetében: míg a műsoridőnek 18.9%, addig a fogyasztásnak csak 4.6%-át tették ki az ide tartozó műsorok. A műsoridőből való részesedésnél alacsonyabb volt a fogyasztásból való részesedése a reklámokat, műsorajánlókat is tartalmazó egyéb műsortípusnak. Nem tért el jelentősen a nem zenés fikció, a nem zenei szórakoztató, a zenei és a vallási műsortípusok esetében a sugárzás és a fogyasztás aránya.

A napi fogyasztási cikkeket hirdető cégek harmadik negyedéves listaáras reklámköltése alapján felállított rangsort a Procter&Gamble vezeti 8.2 milliárd forinttal. A második helyen a Reckitt Benckiser áll 7.1, a harmadikon pedig a Unilever 5.6 milliárd forinttal. A toplista első három helyezettjére egyaránt jellemző, hogy a tavalyi év ugyanezen időszakához képest magasabb volt a reklámköltése idén. A GRP szerinti rangsort 2012 harmadik negyedévében a Unilever vezeti; a második a Procter&Gamble, a harmadik helyen pedig a Magyar Danone áll.

További részletek: Tv_Piac_2012_Q3
(BrandTrend)