Kategória: Aktuális.

Az NRC gondozásában megjelent a Marketingkutató Magazin 2. száma. A kiadvány ingyenes, de zárt terjesztésű, elsősorban a megbízók, illetve szakmai konferenciák látogatói között kerül terjesztésre. A magazin kiadója Klenovszki János, akinek köszönhetően hozzám is került egy példány a print változatból. Online is elérhető lesz majd a www.marketingkutato.hu oldalon, ahol a poszt írásának időpontjában még az előző (első) szám olvasható. Én szeretem a maguk fizikai valójában is kézbe venni az újságokat, magazinokat, olyan antik világbeli feelingje van az egésznek, érezni a nyomdafesték szúrós illatát, tapintani a papírt.

A kiadvány egyébként kimondottan igényes kiállítású, jó minőségű papírra nyomták, kellemes a tapintása, szép a tördelés, igényesek a képek. Az idol kétségkívül a Research Magazine, a világ első számú – és gyakorlatilag egyetlen – kutatási magazinja volt. Figyelembe véve a lehetőségek közti különbségeket (anyagi, humán, kulturális), kimondottan szép teljesítmény ez, egy ilyen kis piacra egy kizárólag piackutatással foglalkozó kiadványt készíteni.

Az első számhoz képest előrelépést érzékelek, mégpedig a kényes kérdések felvetését illetően. Remélem, ez a vonal folytatódni fog és lassan elkezdődik a vita, bizonyos kérdések tisztázása, kibeszélése, ami eddig nem történt meg. (Ennek nem mindenki fog örülni – én igen.)

A magazin jelentős részben NRC-s kutatásokból, esettanulmányokból építkezik, ezeket a cikkeket a cég kutatói jegyzik. Emiatt nem érheti szó a ház elejét, egy ilyen önerőből készült kiadványnál ez természetes, rendben van. Emellett külföldi rövidhírek fordításait is olvashatjuk (ezt mi kezdtük el a blogon és a PH-n, az MM folytatja ezt a vonalat, hajrá!), olyan általam is olvasott és nagyra tartott külföldi szakértők véleményével, mint például Reineke Reistma (Forrester). Módszertani blokk és piackutatók bemutatása is helyet kapott a kiadványban, egy cikk erejéig pedig a Piackutatás blog is szolgál olvasnivalóval (Esomar jelentés).

Az újságnak két része van, amit kiemelnék. Az egyik János bevezetője, mely igen őszintére sikerült. A másik (ha csak egy cikket olvashatnék el, ez lenne az) a Szabó Csabával (Magyar Telekom) készült interjú. Az interjú készítéséhez sikerült megnyerni egy profit, Kőszegi Andrást (BrandTrend). Az ő szerepeltetése riporterként, kérdezőként igazi telitalálat. András jó ütemben és jókat kérdez, sokszor jobbakat, mint egy echte piackutató. Látszik, hogy felkészült, beleásta magát a témába, a kérdésfeltevésben pedig nem korlátozzák konvenciók, (kutatói) érdekcsoporthoz való tartozás vagy bármi más. Emellett kíváncsi és nyitott. A végeredmény: …

Tovább