Kategória: Aktuális.

Nem csak kereskedelmi vállalkozások, de egy polgármesteri hivatal is ringbe szállt a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Díjért folyó versenyben, ahol idén negyedszer vizsgálta a ClientFirst Consulting, hogy mennyire elégedettek a vevők és ügyfelek a kiszolgálással.

A gála résztvevőit Audi, BMW és Mercedes gépkocsik vitték a helyszínre

A három kategóriában – személyes, telefonos és elektronikus ügyfélkezelés – rendezett megmérettetés elismeréseit gálavacsorával egybekötött díjátadón adták át a szervezők, akik szerint idén is bebizonyosodott, hogy egy csésze kávé vagy egy mosoly sokat segít az ügyfelek megtartásában.

A 2009-ben indított verseny célja, hogy fejlessze a hazai üzleti kultúrát és lehetőséget adjon a részt vevő vállalatoknak ügyfél-kiszolgálási színvonaluk összehasonlítására ágazatokon belül és ágazatok között is. A megmérettetés során több mint 5.000 ügyfelet kérdeztek meg, és közel 1.500 próbavásárlói tesztet értékeltek a szervezők, amely alapján kialakult az részt vevő cégek rangsora.

„A vevőkezelés elektronikus formájánál az érdeklődő e-mailekre kapott válaszokat elemeztük, amely során 85 százalékos eredményt értek el a résztvevők. Az értékeléskor kiderült, hogy az estek közel felében már 12 órán belül választ kaptak az ügyfelek elektronikus levelükre. A telefonos ügyfélkiszolgálás tesztelésekor szembetűnő volt, hogy a call center munkatársak még mindig alacsony, 77 százalékban használnak búcsúzómondatot, valamint a megerősítő, lezáró mondatok alkalmazása is szintén egy fejlesztendő terület még”- magyarázta Mózes István, a ClientFirst Consulting ügyvezető partnere. „A 2012-es verseny során a próbavásárlók több mint félezer üzletet teszteltek, és közel 200.000 kérdésre adtak választ.”- fűzte hozzá a szakember.

„A személyes kiszolgálás kategóriában a próbavásárlókkal 97 százalékban pozitívak, barátságosak maradtak akkor is az ügyfélszolgálat munkatársai, amikor a vásárló nem vette meg a terméket. Ugyanakkor csupán 64 százalékban alkalmaztak valamilyen búcsúzó mondatot, és csak 75 százalékuk hívta fel próbavásárlóink figyelmét egyéb termékre, szolgáltatásra vagy akcióra” – elemezte az eredményeket Kricska István, a ClientFirst Consulting. ügyvezető partnere.

A Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Díj szakmai támogatója a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola, a verseny jogi tisztaságát az e|n|w|c nemzetközi jogi iroda szavatolta.

A Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Díj 2012. helyezettei: 

Személyes kategória

(Nagyvállalati méretcsoport)

I. Magyar Telekom Nyrt.

II. Telenor Magyarország Zrt.

III. Állami Autópálya Kezelő Zrt.

III. INVITEL Távközlési Zrt.

(Középvállalati méretcsoport)

I. BMW Group Magyarország

I. Diego Kereskedelmi Kft.

II. Mercedes-Benz Hungária Kft.

II. Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft., AUDI márka

III. Vöröskő Kft. – Euronics Műszaki Áruházlánc

Call Center kategória

I. Állami Autópálya Kezelő Zrt.

II. Magyar Telekom Nyrt.

III. Samsung Electronics Magyar Zrt.

Elektronikus kategória

I. Vodafone Magyarország Zrt.

II. Porsche-Hungária Kft., AUDI márka

III. Fővárosi Vízművek Zrt.

Elismerés 

Budapest Főváros XIII. kerületi Polgármesteri Hivatal

(BrandTrend)