Kategória: Aktuális.

A könnyebb és erősebb Range Rover új mércét állít a kifinomultság terén, megszilárdítva pozícióját, mint a világ legnagyszerűbb luxus szabadidőjárműve.

A Range Rover termékcsalád negyedik generációját képviselő, vadonatúj modell az utolsó csavarig új fejlesztésű, és tökéletesen megragadja annak az eredeti modellnek az innovatív szellemiségét és ikonikus formatervét, amely színre lépésekor, több mint negyven évvel ezelőtt örökre megváltoztatta az automobil világát.

Az új Range Rover a világ első olyan szabadidőjárműve, amelyet forradalmi, kistömegű, teljesen alumínium önhordó karosszériával szereltek fel. Ez a vázszerkezet 39 százalékkal könnyebb, mint az előd acél karosszériája, így maga a jármű akár 420 kilogrammal könnyebb, mint a most leköszönő modell. Ez  alapjaiban változtatta meg a modell üzemanyag-fogyasztását és CO2-kibocsátását.

„Az új Range Rover megőrizte a modellcsalád lényegi, egyedi karakterét – a fényűzés, a lenyűgöző teljesítmény és az utolérhetetlen terepképességek különleges keverékét. Ugyanakkor tervezéséhez tiszta lappal fogtunk hozzá, és az alkalmazott forradalmi, könnyű szerkezet lehetővé tette számunkra, hogy merőben újszerű vezetési élményt nyújtsunk a luxusjárművek vásárlóközönsége számára: az új modell a kényelem, a kifinomultság és a vezethetőség terén egyaránt többet, újat kínál” – emelte ki John Edwards, a Land Rover globális márkaigazgatója.

A vadonatúj Range Rover letisztult, elegáns dizájnja a Range Rover klasszikus formajegyeinek újraértelmezése nyomán született meg. Azonnal felismerhetően Range Rover, ugyanakkor a modellsorozat ikonikus formavilágának merész továbbfejlesztése révén fontos és igen nagy lépést tesz előre.

„Az a feladat, hogy több mint negyven, sikeres év után megtervezzük az új generációs Range Rovert, hatalmas felelősséggel járt, hiszen meg kellett óvnunk ennek az emblematikus járműnek a génállományát. Formatervezőink rendkívül keményen dolgoztak, hogy megragadják azokat az elegáns arányokat és letisztult felületeket, amelyek a legkiválóbb Range Rover formatervek visszatérő jegyei voltak” – mondta Gerry McGovern, a Land Rover kreatív vezérigazgatója és formatervezési igazgatója.

Az autóiparban elsőként alkalmazott innovációk sorában megtalálható a Land Rover Terrain Response® rendszerének úttörő, új generációs változata, amely a pillanatnyi menetkörülményeket kielemezve automatikusan kiválasztja és alkalmazza az adott terepviszonyokhoz leginkább illő jármű- és futóműbeállításokat.

A kivételes tartósság és megbízhatóság érdekében az új modellt is alávetették a Land Rover közúton és terepen zajló, kíméletlen fejlesztési- és tesztprogramjának; a 18 hónapon át tartó, gépet próbáló vizsgán több mint 20 országban kilométerek millióit tették meg a tesztflotta tagjai, a létező legszélsőségesebb klíma- és útviszonyok közepette.

A vadonatúj Range Rover luxusautókkal szemben támasztott legmagasabb elvárásokat is kielégítő, kifinomult belső terében derűs elszigeteltség várja az utasokat.

Az olyan megoldások, mint a végletekig optimalizált karosszéria szerkezet, vagy a tökéletes hangszigetelés érdekében a szélvédőn és az oldalablakoknál is alkalmazott, laminált üveg számottevően csökkentette a belső zajszintet, míg az új szerkezetű felfüggesztés révén a mérnökök az eddigieknél is pompásabb rugózási komfortot és kifinomultságot valósíthattak meg.

A pazar beltérben a Range Rover jellegzetes stílusjegyeivel találkozhatunk, ám ezeket modern hangvételben tálalja a jármű, a letisztult, elegáns felületek a legkiválóbb bőr és faanyagok felhasználásával készültek. A hátsó utasok nagyságrendekkel több helynek (a lábtér több mint 120 mm-rel nőtt meg) és az eddigieknél is nagyobb kényelemnek örvendhetnek, ám ha ez nem volna elég, az újonnan kínált, kétszemélyes Executive Class üléscsomag felülmúlhatatlanul fényűző menetkörülményeket szavatol.

A vadonatúj Range Rover fejlesztése során a legmodernebb járműtechnológiai vívmányokat alkalmazták, az olyan utastéri luxusjellemzőktől, mint az exkluzív Meridian surround audiorendszer, a vízszintesen két részre osztott, mindkét szárnyában motoros mozgatású csomagtérajtón át a fejlett futómű és vezetőtámogató technológiákig.

A Land Rover Egyesült Királyságbeli fejlesztőközpontjaiban tervezett és fejlesztett, új Range Rover a márka új, ultramodern gyártóüzemében (Solihull, Egyesült Királyság) készül majd, a legmodernebb, alacsony energia-felhasználású alumínium karosszériagyártó technológiák alkalmazásával.

A – piactól függően – 2012 szeptemberétől értékesített, új modell első példányai 2013. elején érkeznek meg a vásárlókhoz. A vadonatúj Range Rovert a világ több mint 160 országában értékesítik, így túlzás nélkül állíthatjuk, hogy globális modellről van szó.
(BrandTrend)