Kategória: Aktuális.

„A Mercedes-Benz a világ egyik legdinamikusabban fejlődő prémiummárkája. Az új A-osztály fontos mérföldkő ebben“ – jelentette ki Dr. Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatója és a Mercedes-Benz Cars vezetője. „Ritkán kezdhetnek az autófejlesztők „teljesen tiszta lappal”. Mérnökeink és formatervezőink meggyőzően használták ki ezt az esélyt.“

Foto: BrandTrend

design kifejezetten emocionális, a 80 kW (109 LE) – 155 kW (211 LE) teljesítményű motorok nagyon hatékonyak, emissziójuk 98 g CO2/km-nél kezdődik, az alaktényező pedig a kategória legjobbja, 0,27.  Az is egyértelmű, hogy a biztonság nem pénzkérdés a Mercedes-Benznél – alapfelszerelés többek között a COLLISION PREVENTION ASSIST vezetőtámogató berendezés. A magyarországi árak regisztrációs adóval 6.824.000,- Ft-nál kezdődnek (A 180 BlueEFFICIENCY).

Foto: BrandTrend

Első pillantásra szembe ötlik az elődjénél 160 milliméterrel alacsonyabb új A-osztály dinamikus designja. Következetesen érvényesül a szériában a „Concept A-CLASS“ radikális formanyelve: az új A-osztály a Mercedes-Benz aktuális designstratégiájába illik, mint egyéni karakterű kétterű autó, sportosan emocionális külsővel, erős értékhatással.

„Hallatlanul élvezetes munka és nagy kihívás volt a kompakt osztályban érvényre juttatni a Mercedes-Benz új, dinamikus stílusát“ – mondta Gorden Wagener, a Mercedes-Benz design-főnöke. „Tipikus Mercedes az A-osztály szoborszerű formája. Karaktervonalai, különösen az oldalán, rendezetté és feszültséggel telivé varázsolják.“

Foto: BrandTrend

Határozott élek és feszített felületek, homorú és domború elemek összjátéka ad jellegzetes fényhatásokat. Jellegzetes a hosszú orr-rész erős nyilazása, az egyéni fényszóró, a központi csillagos, dupla lamellás hűtőmaszk és a két oldalsó légbeömlő. A lejtős oldalvonal elől fut ki.

Foto: BrandTrend

Fontos eleme a koncepciónak a fényszóró formája és funkciója: a búra alatti világító modul és fénydiódák éjjel-nappal „fáklya-hatást” keltenek.

A sima és feszes tetőn észrevehető a dinamikus forma és a kiváló áramvonalazás összjátéka. A láthatatlanul valamennyi antennát magában foglaló tetőspoiler sportosan folytatja a felületet, és rendezetté teszi a tetőrészt.

Foto: BrandTrend

A széles fart konvex és konkáv felületek és élek játéka uralja. A széles lámpák az izmos vállat folytatják, erősítve a vízszintes tagolást. A világítást fénysávok és fénydiódák biztosítják. A lámpák felülete egyben a légáramlás kilépő élét képezi.

Minőségi ugrást képvisel az A-osztály utasterének anyaga és designja, sajátos formanyelvvel. Valamennyi dekorációs felület galvanizált, hűvös tapintású, gondos részletkidolgozással és egyöntetű látvánnyal.

Foto: BrandTrend

Galvanizált az öt körműszer gyűrűje is, akárcsak a szellőzőké. A levegő irányát a repülőgép-turbinára emlékeztető, krómozott betét szabályozza. A szabadon álló kijelző fekete zongoralakk-hatású árnyékolót és ezüstös keretet kapott.

A kombinált műszer két nagy műszerének aljában egy-egy kisebb kapott helyet, mutatójuk alaphelyzetben „6 órán” áll. A mutatók betétje fehér, de a sportos Urban és AMG Sport kivitelé piros, ezüstös számlappal és pepita zászlós optikával. A háromküllős kormánykeréken 12 gombot és egy galvanizált díszítőelemet találunk.

Foto: BrandTrend

Már a méretek is sejtetik, hogy az új A-osztály egy sportos, mély súlyponthelyzetű, meredek farú modell: tökéletesen illeszkedik az útra (hosszúság/szélesség/magasság 4.292/1.780/1.433 milliméter).

Az A-osztály ötüléses, hátul hárman férnek el, de a sportos kialakítás miatt olyan, mintha két egyedi ülés lenne ott. A csomagtér, VDA-norma szerint, 341 liter, de a hátsó üléstámlák ledöntésekor 1157 literesre nő. A támla valamennyi modellben 60:40 arányban osztva dönthető. A csomagtér szélessége a kerékdobok között 1050 milliméter.

Foto: Mercedes-Benz

Eleve gazdagon felszerelt az A-osztály. Az „Urban“, „Style“ és „AMG Sport“ felszereltség, a három design-csomag („Night“, „Exklusiv“ és „AMG Exklusiv“), illetve a sokféle extra pedig minden további igényt kielégít.

Foto: Mercedes-Benz

Vannak a magasabb kategóriákból ismert felszerelések is, mint az Intelligent Light System, az elektromos első ülések memória-funkciója, vagy az ARTICO bőrutánzattal bevont műszerfal (az Exklusiv-csomag része). Mindhárom kivitelben bármelyik motorral kombinálható az integrált fejtámlájú, kontrasztvarrásos első sportülés.

Foto: BrandTrend

A fiatal célcsoportot szólítja meg a piros designos biztonsági öv (kapható 2012 decemberétől) vagy az ezüst számlapos, piros mutatójú műszerezés (Urban és AMG Sport, illetve Exklusiv- és AMG Exklusiv-csomag).
Az iPhon teljes integrálása az autóba és a forradalmi grafikai design jóvoltából otthonosan érzik magukat a Facebook-generáció tagjai az új A-osztályban. A Facebook, a Twitter és további közösségi médiumok mellett a „Drive Kit Plus für das iPhone®“ (tartozékként kapható szeptembertől és extraként előreláthatólag 2013 első negyedétől), a Daimler alkalmazás-koncepciójával együtt, a digitális életstílus további szolgáltatásait és tartalmait hozza be a járműbe. Egyik fénypontja a fejlett Garmin navigátor, Internet-alapú, valósidejű útinformációval, online-célkereséssel és háromdimenziós térképábrázolással.

Foto: BrandTrend

„Az új A-osztály egy új generáció ritmusa a Mercedes‑Benznél“ – hangsúlyozta Dr. Joachim Schmidt értékesítési és marketingvezető. „Mérce lesz a kategóriájában, és hozzájárul növekedésünkhöz.“
(BrandTrend)