Kategória: Aktuális.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), az Index, az Invitel, a Magyar Telekom, a Microsoft, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap, az Origo, az RTL Klub, a Telenor, a TV2, a UPC és a Vodafone hazánk első interaktív médiaértés-oktató központjának megvalósítása érdekében kötött szövetséget.

A felnövekvő nemzedékek tagjai már egy digitális univerzumba születnek. Életük, sikerük egyik kulcskérdése, hogy miként tudnak eligazodni e világ útvesztőiben. Ahhoz, hogy tudatosan és okosan tudják kiaknázni az infokommunikációs technológiákban rejlő lehetőségeket, többek között meg kell érteniük és meg kell ismerniük e világ, s benne a média és a hírközlés területének sajátos működését.

Az interaktív médiaértés-oktató központ megvalósításában és működtetésében résztvevő partnerek célja, hogy felhalmozott tudásuk és tapasztalatuk birtokában közösen tegyenek a fiatalok médiaműveltségének fejlesztéséért.

mediakultura

Az egyedülálló intézmény ahhoz teremti meg a feltételeket, hogy a 9-16 éves korosztályhoz tartozó látogatók szakemberek segítségével egy közös alkotófolyamat során, játszva ismerkedhessenek meg a média és a hírközlés kulisszatitkaival, és saját élményeiken keresztül sajátítsák el egy új médiakultúra alapjait.

A fiatalok a legmodernebb eszközökkel felszerelt stúdióban elkészíthetik saját kisfilmjüket, leforgathatják saját híradójukat vagy reklámjukat. Megtanulhatják, hogyan védjék meg magukat és mobileszközeiket az illetéktelen kíváncsiskodóktól, megszerkeszthetik saját újságjukat, rögzíthetik saját rádióműsorukat.

A kreatív, megtervezett alkotómunka révén a gyerekek nemcsak élményeket szereznek, hanem fejlődik médiaértés-készségük, és különleges, a mindennapokban is használható médiaműveltségre tehetnek szert. Saját élményeiken keresztül tapasztalhatják meg, hogy a titoknak vélt dolgok olykor a végtelenségig egyszerűek. Játszva tanulhatnak, hogy tudatosan élhessenek.

A ház nevének megtalálása érdekében az NMHH és Partnerei névpályázatot hirdetnek, melynek részleteiről a www.h95.hu oldalon tájékozódhatnak az érdeklődők.
(BrandTrend)