A magyar lakosság körében a spanyol labdarúgó válogatott a legnépszerűbb – derült ki az OTP Alapkezelő megbízásából készült kutatás eredményeiből, amelyben a 25 és 49 év közötti korosztály véleményét kérték ki. A megkérdezettek 22 százaléka szurkol majd az ibériai válogatottnak, 17 százalék a németeknek, míg 14 százalék az olaszoknak. Kérdés, hogy a szponzorok inkább a sikert vagy a népszerűséget figyelik-e.
Az OTP Alapkezelő megbízásából készült kutatás szerint a hazai lakosság közel 50 százaléka érdeklődik aktívan a torna iránt. A kutatás eredményei szerint a 25 és 49 év közötti magyar lakosság körében a spanyol, a német, az olasz illetve az angol válogatottak a legnépszerűbbek. Ezeknek a csapatoknak a megkérdezettek összesen több mint 65 százaléka drukkol.
A sporteseményt övező rendkívüli érdeklődés a világ vezetői márkáit sem hagyja hidegen, hiszen ilyenkor még annak is hírértéke van, hogy milyen márkájú labdával játszanak a meccseken. A vezető sportszergyártó cégek ezért komoly versenyt vívnak azért, hogy szerződést köthessenek a legnépszerűbb válogatottakkal, vagy sportolókkal. Hiszen a torna, illetve a csapatok és játékosok sikerei pozitív hatással lehetnek a szponzoráló márkára.
Ilyen szempontból a torna egyetlen magyar résztvevője, Kassai Viktor és játékvezetői csapata jelentős hátrányban van, hiszen a bírók, ha jól végzik munkájukat, nincsenek a középpontban. "A mi célunk az, hogy kis szürke egérként a háttérben maradjunk. Nem akkor vagyunk sikeresek, ha minél többen ismernek, hanem sokkal inkább akkor, ha másnap a játékosokról és a mérkőzésről van szó az újságokban" – értékelte a játékvezetők szerepét Kassai Viktor, az OTP Alapkezelő által szervezett kerekasztal-beszélgetésen, ahol a sport és a szponzoráció összefüggéseiről volt szó.
Az OTP Alapkezelő a labdarúgó tornához igazítva indította el legújabb befektetési alapját, az OTP Eurogól Alapot. A 2012. június 29-ig jegyezhető befektetési alap jövőbeli hozama olyan, az EB-t támogató világcégek részvényeinek teljesítményétől függ, mint például az adidas, a Canon, a Coca-Cola vagy a Kia Motors.
(BrandTrend)