A nemzetközi Metrohálózat, a Metropolitan Projekt 2011-es sikerei után, idén is elindította az átfogó felméréseket végző sorozatát. Ebben az évben a projekt négy témakört dolgoz fel, melyek közül az első a "Városlakók és az utazás" címet viseli.
Az ember alkotta a várost, de mára a város formálja az embert. A nemzetközi felmérésben azt kérdezték, hogy mi fontos a városlakóknak, ha utazásról van szó, mikor és hova szeretnek ellátogatni, hogyan töltik a szabadidejüket, milyen utazási irodában bíznak és nem utolsósorban, mennyi pénzt költenek el.
A nemzetközi kutatás idei első eredménye, hogy a városlakók, az életmódjuknak köszönhetően nagyon erős közös identitással rendelkeznek, amelyet felülmúlnak a kulturális különbségek és a földrajzi határok.
A Metropolitan Riport, mely hat kontinens 25 városában összesen 15 000 interjúalany válaszaira támaszkodik, rámutatott, hogy a megkérdezettek nagy része a vakációt pihenéssel és semmittevéssel tölti. Szeretnek környezetbarátak lenni, alkudozni, és előnyben részesítik a meleg időjárást.
A városlakók általában tehetősebbek, liberálisak, mobilak és környezettudatosak. ők valójában nem közönyös városlakók – az utazási szokásokkal kapcsolatban második helyen a környezeti károk csökkentése állt.
Mindezek mellett a megkérdezettek számára kiemelten fontos az utazás ára, a válaszadók 98 százaléka vallotta, hogy a nyaralás költségei a "nagyon fontos" kategóriába tartoznak. Amikor a metropoliták kiszabadulnak a zsúfolt városból, 63 százalékuk részesíti előnyben a napsütést és a tengerpartot. Akárhogy is, hosszú az út hazafelé, a válaszadók 30 százaléka állítja, hogy nem bírja sokáig a saját, szeretett városa nélkül.
"Nagyon izgatottak vagyunk, hogy idén is közzétesszük a projekt eredményeit. A felmérés alapjait a fogyasztói szükségletekhez igazítjuk: a Metropolitan Projektet négy részre bontottuk, az első az említett utazás témakörre épül" – nyilatkozta Johanna Öberg, a Metro International nemzetközi kereskedelmi igazgatója.
(BrandTrend)