Kategória: Aktuális.

Valamiféle eredendő igény, vagy mesterségesen gerjesztett vágya a modern társadalom emberének, hogy mindig, mindenben növekedést fetisizálja? Miért van az, hogy önmagunk hagyományos értékeit teljesen elfelejtve mesterséges mutatókon élünk, és napi hangulatunkat 1-1 ilyen-olyan pontossággal és relevanciával összerakott grafikon határozza meg?
 
Lehetnének ezek a kérdések aktuálisak tőzsdei, gazdasági témában, de ugyanígy kivetíthetők gyakorlatilag bármilyen más területre is, például az internetre. Az elmúlt tíz évben a látogatók, illetve kattintások száma után a Facebook megjelenése óta a like-ok voltak azok, amikért marketing konferencián egymás vállát veregették a „szakemberek”, minek következtében ma már az iskolákban gyermekeink érzik magukat többnek már attól, hogy több ismerősük van. Hova vezet ez?
 
Az üzleti modell
 
A Facebook tőzsdére lépését megelőzően már lehetett hallani kétkedéseket a közösségi site potenciáljával kapcsolatban, mely aggályok megértésével kapcsolatban a legegyszerűbb, ha felfedjük azon módszereket, melyekkel ma is, most is megannyi zombi kattintó dolgozik annak érdekében, hogy a közösségi site-on elköltött pénzek minél gyorsabban áramoljanak a tulajdonosok, illetve most már a részvényesek felé.
 
Mi kell a tökéletes üzleti modellhez? Először is a növekedés potenciálja. Soha, senki nem csinálna céges Facebook oldalt, ha azon nem látná azt, hogy azt mennyien nézik, hányan like-olják, és erről nagyon látványos grafikonok nem kapna realtime információt. Sőt, soha, senki nem is hirdetne Facebook-on akkor, ha ezek a számok igen látványosan nem kezdenének el nőni akkor, ha Facebookon egy 20.000 Ft-os kampányt nem helyezünk el. Tesztünkben megtettük a tőlünk telhetőt: egy 50.000 Ft-nyi hirdetést helyeztünk el egyik oldalunkon, melynek következtében alig több mint egy hét alatt 1.500 Like-ot sikerült szereznünk úgy, hogy a grafikonunk az egekbe szökött, egészen pontosan így:

Tovább