Kategória: Aktuális.

Hihetetlen méreteket öltött Kínában a világmárkák hamisítása. Az illegális gyártók gyakorlatilag teljesen függetlenítik magukat a nemzetközi jogszabályoktól, és az eredetihez megszólalásig hasonlító termékeket hoznak létre – persze meglehetősen kétes minőségben.

Burger King helyett King Burger, Adidas helyett Adidoss, Sony helyett Sonia, Jack Daniel’s helyett Johns Daphne : a hamisítók nem ismernek lehetetlent, a gyanútlan vásárló pedig könnyen besétálhat a csapdába. Érdekes ugyanakkor, hogy az eredeti luxusmárkák egyik legnagyobb piacának is az ázsiai ország számít: az exkluzív (és rendkívül drága) ruhák, cipők, ékszerek, parfümök iránti kereslet 35 százaléka a BRIC-országokból (Brazília, Oroszország, India, Kína) származik, de itt is hamarosan átrendeződés várható, mert elemzői előrejelzések szerint Kína lesz rövidesen a világ legnagyobb luxuspiaca, maga mögé utasítva Japánt.

A világmárkák természetesen minden lehetőséget megragadnak, hogy megállítsák a hasonló boltok terjeszkedését. Néhány hónapja például kínai bankok amerikai kirendeltségei ellen indított eljárást két luxuscég, mivel ezek feltehetően hamisítók pénzét kezelik. A Gucci és a Tiffany kínai bankok ellen kezdeményezett bírósági eljárást, álláspontjuk szerint ugyanis ezek olyan kínai állampolgárok pénzét kezelik, akik hamis termékeket gyártatnak hazájukban, majd importálnak az Egyesült Államokba. A divatcégek szerint a bankok kötelessége lenne, hogy az érintett bankszámlákat befagyasszák, a fióktulajdonosok adatait pedig felelősségre vonás céljából kiadják a jogtulajdonosoknak.

Elképesztő fotók a gagyi fellegvárából.

Tovább