Kategória: Aktuális.

Ez a világ azonban nem kedvez a korábbi szerepeknek, ahogy a zenei piacot, vagy a print piacot, úgy az ügynökségek szerepét is teljesen újraírja a digitalizáció, és bár itt legalább annyira drámai változás, mégis sokkal csendesebb, mert nem végfelhasználói piacról van szó. 

A közösségi média, amely a felhasználók fejében egyre inkább egyet jelent a webbel, nem kínál igazán nagy ügynökségi bevéteket – összehasonlítva a korábbi bevételekkel -, ahogy nézem az ügynökségek egyre inkább csak kiszolgálói, munkás toborzói az ügyfelek által épített platformoknak. Ezeket a szerepeket pedig kis cégek – gyakran egy-két személyes ügynökségek – is el tudják látni, pláne, hogy képesek jóval kissebb nyereséggel is működőképesek maradni. A Google Facebook tengely miatt a médiavásárlás is egyre központosítottabb.  

A nagy ügynökségek még ügyfélkiszolgálásban jobbak, gyakran közelebb vannak a döntéshozói pozíciókhoz és ebben a kicsik többsége még hiányosságokkal küzd, a klasszikus gyártásszervezésben viszont már nem igazán versenyképesek, az ügyfelek egyre okosabbak, saját networköket építenek. Új válaszokat kell találnia az ügynökségeknek arra, hogy "Miért minket?"

Tovább