Kategória: Aktuális.

A nemzeti mobil fizetési rendszerről  szóló 2011. évi CXCX. törvény értelmében 2012-től kezdődően többek közt a parkolás, az útdíj és a közlekedési jegyek mobiltelefon útján történő értékesítését csak és kizárólag egy később kijelölendő, 100% állami tulajdonban lévő szervezet végezheti.

Herczog Edit úgy véli, hogy ez a szolgáltatási versenyt korlátozó lépés nemcsak a fogyasztók érdekeit sérti, de számos hazai, vállalkozás évek óta zajló fejlesztéseit is egy tollvonással húzza keresztül, illetve lassítja az innovációt. Éppen ezért kérdéssel fordult a Bizottsághoz az aggályos intézkedéssel kapcsolatban.

Joaquín Almunia biztos válaszában leszögezte, hogy csak a törvény végrehajtására szolgáló rendeletek elfogadása és a fizetési rendszert működtető szervezet kijelölésére után kerülhet sor az átfogó vizsgálatra, ugyanakkor felhívta a figyelmet, hogy a közvállalkozások és az olyan vállalkozások esetében, amelyeknek a tagállamok különleges vagy kizárólagos jogokat biztosítanak, a tagállamok nem hozhatnak és nem tarthatnak fenn az uniós szerződésekben foglalt szabályokkal ellentétes rendelkezést. Ez praktikusan azt jelenti, hogy garantálni kell, az új szervezet nem tud visszaélni erőfölényével. Éppen ezért a Bizottság figyelemmel fogja kísérni a hazai mobilfizetési rendszer alakulását.

Herczog mindamellett arra hívja fel a figyelmet, a válasz szerint a Bizottság sem tud olyan uniós hatáshatástanulmányról, amely az ilyen, központosított mobil fizetési rendszerek hatékonyságát vizsgálja, tehát látszólag semmi sem indokolja az állam által kezdeményezett központosítást.
(BrandTrend)