Kategória: Aktuális.

A Gfk egy tavaly decemberi reprezentatív kutása szerint a legnagyobb arányban a Posta Biztosító Gundel Takács Gábor nevével fémjelzett reklámjait idézték fel a válaszadók.

A Magyar Posta és a Posta Biztosító kampánya a hirdetési aktivitás érzékelésében is jól mérhető: azok körében ugyanis, akik láttak valamilyen biztosítói reklámot a tavalyi kötelező kampány néhány hónapjában, a társaság 26 százalékos spontán említést ért el.

Általánosságban az egyes biztosítói reklámok iránti szimpátia természetesen erősen összefügg a biztosítók megítélésével. Így nem meglepő, hogy a Posta Biztosító reklámját a válaszadók jelentős része kedveli, míg a nem szimpatizálók aránya alig két százalékos, így a biztosító megítélése összességében nagyon pozitív – mutat rá a Gfk piackutató felmérése.

A kutatásból kiderül az is, hogy a decemberben vizsgált reklámspotok közül a Posta Biztosító filmjét ismerték fel legtöbben a reklámfilm rövid, 5-6 másodperces, unbranded bejátszása után is, amely szintén kiemelkedően jó eredmény a piac más szereplőihez képest is. Jól látszik, hogy a társaság reklámfilmje jól márkázott volt, hiszen sokan azonosították helyesen a hirdetőt, amelyet a helyes és a helytelen brand azonosítás különbségéből számolt úgynevezett identifikációs index magas értéke is igazol – derül ki szintén a Gfk ATS – Biztosítói reklámhatékonyság felméréséből.

A kötelező biztosítási kampányban a biztosítások díjai mellett egyre fontosabb szempont a szolgáltatás színvonala, mert bár az ügyfelek jó része a legolcsóbb biztosítás megkötésére törekszik, sokaknak ma már számít a társaságok által nyújtott kárrendezési, és egyéb szolgáltatások színvonala is. Éppen ezért nagyon nem mindegy, a biztosítók közül melyiket, és milyen szempontok alapján választja ki az autós. A választási hajlandóság tekintetében a negyedik helyen végzett a Posta Biztosító, a felmérésben megkérdezettek 26 százaléka szerint a társaság a TOP3 választandó biztosítótársaság egyike, 6 százalékuk számára ugyanakkor ez az egyetlen biztosító, amit számításba venne, ha biztosítást kötne.

Általánosságban is emelkedett a Posta Biztosító preferáltsága a szeptemberi, még a kampány elindulását megelőző eredményekhez képest, ami a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás mellett a lakásbiztosítás termékszintű preferenciájának emelkedésében is mérhető.

"A kampány összességében sikeres volt, hiszen a magas ismertség és azonosítás mellett a hirdetett terméket, azaz a Posta Biztosító kötelező biztosítását is sokan felismerték, valamint ez volt a legkedveltebb és a legérthetőbb spot a mért filmek között." – hangsúlyozta Mester Péter, a Posta Biztosító marketingvezetője.  "Egyértelmű siker a figyelem felkeltése és az erős mobilizáló hatás, miközben a reklámfilm további pozitívumai a válaszadók szerint, hogy szórakoztató, meggyőző, hiteles, informatív és rokonszenvessé teszi a biztosítónkat." – tette hozzá.

Mindezen eredményeket csak támogatta a közösségi kommunikáció. A Posta Biztosító égisze alatt működő Napi Sorsjegy oldalnak jelenleg már 119 ezer rajongója van, akik közül több ezren éltek a kötelező kampány- kedvezményekkel.

Ön szerint mire akarta felhívni a figyelmet a Posta Biztosító reklámfilmje?

posta_kgfb_kampany
Forrás: GfK (2011. december)

(BrandTrend)