Kategória: Aktuális.

Hogy méltóképpen ünnepelje 140. születésnapját, a Heineken, innovatív, egész világon átívelő pályázatot hirdetett egy különleges, jubileumi palack megalkotásáról. A brief az együttműködést helyezte előtérbe. A dizájnereknek meg kellett mutatniuk, hogyan fognak az emberek kapcsolatot teremteni az elkövetkezendő 140 évben, majd párba kellett állítani munkájukat egy másik tervező alkotásával. Az így keletkezett palack-tervek egy csapattá kovácsolták az eddig egymás számára ismeretlen tervezőket. 

heineken_limited_edition_gyoztes

A győztes páros – akiknél a közös pályamunka képezte a 9000 mérföldnyi hidat Mexikó és Ausztrália között – hat finalista közül került ki, akik lehetőséget kaptak, hogy tökéletesítsék a leadott terveket és prezentálják munkáikat a neves zsűri számára, melynek tagjai: Evan Orensten, a Cool Hunting alapítója és vezető szerkesztője, Mark Dytham, a PechaKucha kreatív hálózat alapítója és Mark van Iterson, a Heineken dizájn részlegének vezetője. 
 
"Mind a három finalista munkája rendkívül magas színvonalú volt, bármelyik nyerhetett volna" – mondta Mark Dytham a PechaKucha-tól. Evan Orensten viszont egyértelműen a győztes pályamunkáért rajongott: "Ez a terv volt a kedvencem, egyből magára vonzza a tekinteted, mégis idő kell hozzá, hogy teljes egészében értelmezni tudd a mondanivalót. Igazán impozáns dizájn."

Mark van Itersont a Heineken részéről lenyűgözte a győztes páros alkotása. A társadalmi kapcsolatok, az együttműködés ihlette briefre olyan terv született, amely méltó a 140 éves jubileumhoz. A tervezési folyamat számos állomása úttörőnek volt mondható. A digitális, online tér összehozta a világ vezető kreatív tehetségeit. Lee és Rodolfo vizuális koncepciója valóban elsőrangú volt, jól összefoglalta, merre is tart a kommunikáció a világban.

Lee és Rodolfo mint két idegen kezdték a versenyt, akiket dizájnterveik hasonló elemei kötöttek össze. A csillagok mindkettejük munkájában prominens helyet foglaltak el, ez az elem a palack mindkét oldalán megtalálható. Alkotásuk névvel lesz látható, melyeket exkluzív Limited Edition ajándékcsomagban lehet majd megvásárolni szerte a világban 2012 decemberétől. Mindketten úgy gondolják, ez egy páratlan lehetőség, hogy dizájnjuk és nevük az egész világ előtt ismertté váljon.   

"Fantasztikus belegondolni, mi vár erre a dizájnra" – mondja Lee. Rodolfo nem kevésbé izgatott: "Az, hogy egy olyan dolgot alkottam, melynek következtében az egész világ megismeri majd a nevem elképesztő dolog. Ha csak rágondolok, libabőrös leszek. Nem is tudom elmondani, mit érzek most."

A következő Limited Edition pályázat 2012 decemberében indul majd. A dizájn brief 2012. december 6-tól lesz elérhető a www.yourfuturebottle.com  oldalon.

Részletekért és további információért látogasd meg a www.yourfuturebottle.com honlapot.