Kategória: Aktuális.

Egyéb dolgaim miatt sajnos nem tudtam elmenni a Médiapiac 2012 konferenciára, de a különböző tudósítások jóvoltából elég jól "lejött", miről is volt szó Tapolcán.
 
Nagyon röviden az a lényeg, hogy a mai (és még ki tudja meddig tartó) nehéz gazdasági helyzetben képtelenség az eddigi újságot, tévét, rádiót, online kiadványt gazdaságosan fenntartani. Nincs fizetőképes közönség, összezsugorodott a reklámpiac, folyamatosan csökkennek az állami források.  Egyszerűen nincs aki finanszírozza a médiát.

Egyes vészmadarak ugyan évek óta riogatnak, hogy baj lesz a tisztán a reklámpénzekre alapozott modellel, kellene valami más is, de  a többségnek nem sok alternatív bevételi forrást sikerült eddig összehozni.

A tulajdonosok hosszú időn át megszokhatták, hogy csak valamilyen tartalmat – majdnem mindegy, hogy milyet – kell betolni, a reklámhelyeket eladni, azután csak tartani kell a zsákokat, ömlik bele a pénz. A nyomtatott lapok és a tévék éveken keresztül szép pénz fialtak, (az online-ban meg ott volt a Nagy Ígéret).

A tapolcai konferencia (illetve az ott felszólaló, előadó szakemberek) üzenete, hogy sokéves halogatás, önbecsapás után ideje szembenézni a tényekkel. Tisztázni kell, mik az illúziók és mik a realitások.

Tovább