Kategória: Aktuális.

A felmérés fontos indikátora a hazai reklámpiac aktuális állapotának, egyben azt is mutatja, hogy magyar kommunikációs piac és a piacon dolgozó szakemberek igen komoly értéket állítanak elő és jelentős tényezői a piacgazdaság fejlődésének.

2011_reklamkoltes_1

Jelentős változás az eddigiekhez képest, hogy idén először nem nettó, hanem net-net, vagyis az ügynökségi jutalékot nem tartalmazó összegre vonatkozik a becslés, tehát nem a marketingbüdzséket elhagyó pénzmennyiség, hanem a médiához megérkező bevétel áll a
középpontban.

2011_reklamkoltes_2

Jelzésértékű, és egyben igen örvendetes tény, hogy az elmúlt időszakban megindult szakmai együttműködés újabb jeleként az egyes médiatípusok bevételeire vonatkozó adatokat elsősorban az egyes médiatulajdonosi szövetségek szolgáltatták, így az adatszolgáltatók között van:

Magyar Lapkiadók Egyesülete

Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (együttműködésben az Ernst & Young-gal)

Magyar Közterületi Média Szövetség (együttműködésben az Ernst & Young-gal)

Interactive Advertising Bureau Hungary (együttműködésben a PricewaterhouseCoopers-szel)

Ambient Media Tagozat, MRSZ

A rádiós adatok gyűjtésében, összeállításában és a teljes adatsor ügynökségi kontrolljában a
Berg Media

Az új módszertan következtében a korábbi évekkel való sematikus összehasonlítás nem értelmezhető, a piac nagysága, és az egyes médiatípusok részesedése viszont fontos támpontot adnak a jövőre nézve.

Reklámpiac – MRSZ 2005

Reklámpiac – MRSZ 2006

Reklámpiac – MRSZ 2007

Reklámpiac – MRSZ 2008

Reklámpiac – MRSZ 2009

Reklámpiac – MRSZ 2010

(BrandTrend)