Hagyományos mobiltelefont a netezők 22%-a használ még, de ennek a csoportnak az 58%-a is okostelefon vásárlását tervezi, tehát a mobilos netezés elég gyorsan az okostelefonok és tabletek irányába mozdul el. Ilyen és ehhez hasonló, egészen friss kutatási eredményeket is hallhattak az origo előadójától, Huber Kornéltól a "Mobilmarketing tervezés haladóknak" című DMSZ szeminárium résztvevői.
A Direkt Marketing Szövetség legújabb tematikus rendezvényén a mobilmarketinget alkalmazó vagy az azt tervező szakemberek megtudhatták például, hogy azok 1/3-a, akik találkoztak már mobilon reklámokkal, rá is kattintottak azokra, és ez legsikeresebben a mobilra optimalizált weboldalak esetében működik. Egy konkrét híroldal mobilos látogatottsága egy év alatt 152%-kal nőtt, a hirdetések pedig változatos formában jelennek meg a mobil eszközökön, így mobil banner, játékon belüli hirdetés, mobil poszter, mobil videókba ágyazott hirdetés, oldalbetöltést megelőző reklám formájában.
A rendezvényen az Ipsos januári kutatásának eredményei mellett Dr. Freidler Gábor a mobilmarketing adatvédelmi kérdéseiről, Európa legszigorúbb adatvédelmi szabályozásáról beszélt, Gulyás János, a MEC vezérigazgatója pedig a mobil reklám lehetőségeit és helyzetét vázolta fel. Több előadó is esettanulmányokat mutatott be és az integrált kampányok valamint a sokcsatornás mobil fontosságával foglalkozott, az online és mobil együttes alkalmazásából eredő top konverziót ismertette, Weinwurm Bence pedig a QR kódos vonatjegy vásárlást mutatta be.
Az osztrák mobilmarketing sikeres alkalmazásaiba is bepillantást nyerhettünk Peter Hofbauer, a Lucy Marx GmbH CEO-jának előadásából, így mobil kuponkatalógust és QR kódos példákat is láthattunk. Az első nap délutánját a Nokia nagyon sikeres workshopja zárta, ennek keretében négy csapat versengett egy okostelefont népszerűsítő, direkt marketinges kampány kidolgozásával az értékes fődíjakért, a Nokia Lumia 800-as mobiltelefonokért.
A második napon folytatódott az esettanulmányok sora, melyek között az egyszerű megoldások fontosságának bemutatásától kezdve az összefogás sikerességén keresztül a mobil (QR) kódok innovatív alkalmazásáig sokszínű és tanulságos példákkal ismerkedhettünk meg. A mobil fizetés legújabb megoldásai, a Mastercard Mobil és az NFC tették teljessé a képet.
(BrandTrend)