Ezekre a nap, mint nap felmerülő kérdésekre próbálunk most egyértelmű választ adni a következő cikkünkben.
Értsük meg a fogalmakat!
Hogy megfelelően tudjuk tervezni a leendő promóciónkat, meg kell értenünk az alapfogalmakat, illetve a Facebook Promotion Guideline előírásait.
Mi is számít pontosan promóciónak a Facebook-on?
Sokan úgy gondolják, hogy a szabályzat csupán a nyereményjátékokra vonatkozik, pedig ennél jóval többet jelent: a Facebook értelmezésében “promotion”-nek minősül minden olyan kampány, amiben játszani lehet (nyereményjátékok), illetve amiben ajándékba adunk valamit a résztvevőknek (kuponok, kedvezmények, letölthető anyagok). Ezek mindegyikére vonatkoznak az előírások, melyeket be kell tartanunk.
Hol futtathatunk a Facebook-on belül kampányokat?
Ahol biztosan nem: az üzenőfalon. A szabályok szerint nyereményjátékot, vagy akciókat kizárólag egyedi fülön, vagy egy alkalmazás saját oldalán futtathatunk.
Mire figyeljünk a részvételi szabályzatban?
Amikor a játékszabályt, részvételi feltételeket írjuk, minden esetben bele kell írnunk a Facebook felelősségét kizáró sablon nyilatkozatot: “This promotion is in no way sponsored, endorsed or administered by, or associated with, Facebook. You are providing information to [cég neve] and not to Facebook.”, azaz valami ilyesmit: “Ezt a nyereményjátékot a Facebook semmilyen formában nem támogatja, azzal összefüggésbe nem hozható. A játék során átadott adatokat a <
Célszerű a szöveget angolul is beleírni a későbbi félreértések elkerülése végett.