Kategória: Aktuális.

Magyarországon első alkalommal, világszerte azonban immár 15. éve készíti el a PwC a Globális Vezérigazgatói Felmérését

A kutatás elsődleges célja, hogy a vállalkozások valódi döntéshozóinak megkérdezésével rávilágítson a vállalatokat leginkább foglalkoztató problémákra és kihívásokra.  A PwC első Magyarországi Vezérigazgató Felmérése arra fókuszál, hogy miként látják a vállalatvezetők a hazai gazdaság jövőjét: egy W alakú gazdasági válság újabb recessziós szakasza következik, vagy látszik reális esély a növekedésre? Mi lehet a következő évek sikerének kulcsa az adott iparágakban? Miben tudna a kormányzati gazdaságpolitika valóban segíteni a vállalati szférának?

Az immár 3 éve tartó világgazdasági bizonytalanság minden vállalatvezetőt cselekvésre késztet. A PwC globális felmérése szerint a recesszió vállalati stratégiákra gyakorolt hatása már tavaly is nyilvánvaló volt, hiszen 2010 év végén a világszerte megkérdezett vezérigazgatók közel háromnegyede az elmúlt két évben megváltoztatta vállalata stratégiáját, és ennek majdnem fele alapvető váltás volt.

‘A tapasztalatok azt bizonyítják, hogy vállalati szinten a növekedés abban rejlik, ki milyen rugalmasan tudja céges stratégiáját a megváltozott piaci viszonyokhoz alakítani, és hogy ezekre a gyors változtatásokra valóban készen áll-e. A világ- és a hazai gazdaság jelenlegi állapotában látnunk kell, hogyan vélekednek a jövőről az üzleti élet meghatározó szereplői. Az ő döntéseiken múlik ugyanis, hogy keletkeznek-e új munkahelyek, megvalósulnak-e új beruházások és végső soron mikor következik be a tartós gazdasági fellendülés." – nyilatkozta Draskovics Tibor, a PwC cégtársa, a felmérés hazai vezetője.

A leghitelesebben az tudja elmondani, hogyan tervezi a vállalkozás működését, jövőjét, esetleges növekedési terveit, aki a döntéseket hozza; ezért készíti el a PwC az első Magyarországi Vezérigazgató Felmérését. Magyarországon első ízben készül olyan széleskörű, a következő évek kihívásait összegző elemzés, amely közvetlenül a vezérigazgatóknak és a vezérigazgatókról szól.

A felmérés eredményei 2012 februárjában látnak majd napvilágot, melyet a PwC és szakmai partnere, az MGYOSZ  (Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége) közösen mutat majd be a hazai üzleti és kormányzati élet képviselőinek.

"Az MGYOSZ alapítása óta legfontosabb célkitűzésének tekinti a magyarországi vállalatok érdekeinek képviseletét. Munkánk eredményessége érdekében kulcsfontosságú annak megismerése, hogy mely problémák és kihívások foglalkoztatják ma a cégvezetőket, illetve hogy mit várnak a gazdaság további alakulásától.  Ezért döntöttünk úgy, hogy részt vegyünk a vezérigazgatókkal készítendő felmérésben. Az eredmények közül kiemelten fontos lesz például megismerni, hogy milyen lehetőségek adottak manapság a vállalkozások számára a fejlődés egyik legfontosabb feltételét jelentő innováció és kutatás-fejlesztés terén." – mondta Dr. Futó Péter, az MGYOSZ elnöke, a BUSINESSEUROPE alelnöke.

A Magyarországon megkérdezendő közel 130 cég 2010-es összesített árbevétele 18 000 milliárd forint volt (a pénzintézeti szektor cégeit nem beleszámítva), amely a hazai GDP 67 százalékának megfelelő összeg. A felmérés célja megtudni, hogy miként vélekednek a cégek első számú döntéshozója a saját iparáguk, vállalatuk számára kínálkozó kitörési lehetőségekről, miket tekintenek a sikerességhez elengedhetetlen tényezőknek és melyek azok a területek, ahol alapvető változásokat terveznek.

"A cégek számára a megváltozott gazdasági helyzetben létfontosságú az alkalmazkodási képesség. Napjainkban a vállalatok között erősödő versenyben csak az a szereplő lehet sikeres, aki egyre magasabb szinten képes kiszolgálni az ügyfelek igényeit úgy, hogy mindeközben a cég továbbra is nyereségesen tudjon működni. A Budapest Banknál is erre törekszünk az ügyfelek megváltozott igényeit kiszolgáló termékek és szolgáltatások folyamatos bevezetésével." – mondta el a felmérés kapcsán Dr. Rolek Ferenc, a Budapest Bank vezérigazgató-helyettese.

A kutatás során a PwC kollégái személyesen keresik meg a vezérigazgatókat annak érdekében, hogy a hazai gazdaság iparágainak legjelentősebb képviselőinek véleményét, az őket foglalkoztató problémákat és főbb terveiket összegezhessék. A vállalatok kiválasztása nem reprezentatív. A megkérdezendő cégek az adott iparágak legfontosabb szereplői közül kerülnek ki, szerepel közöttük multinacionális vállalat és hazai tulajdonú cég is.

"Jó befektetés önmagunkért és a vállalatok közösségéért is időt szánni a PwC magyarországi felmérésében való részvételre. Különösen ilyen viharos időkben fontos az ilyen tükör, amelyik megmutatja, hogy miben gondolkodunk azonosan és miben különbözően a többi vállalattól. Akár megerősítést nyerünk, akár kétségeket ébreszt bennünk a többiek véleménye, előrébb tartunk, mert egyik esetben nagyobb önbizalommal tudunk kiállni a véleményünk mellett, a másik esetben talán pont ennek az információnak a hatására gondoljuk meg magunkat és döntünk helyesen." – mondta el véleményét a felmérésről Lakatos Péter, a Videoton Zrt. vezérigazgatója.

Hogy mi lehet a vállalatok számára a növekedés kulcsa és hogyan alakulnak az egyes iparágakban a vállalkozások hosszú távú elképzelései? Kiderül 2012 év elején a PwC Magyarországi és Globális Felméréséből.
(BrandTrend)