Kategória: Aktuális.

Andy Cameron az idei BrandFestival előadója lesz. Az interjú a BrandNews-ban, a rendezvény hivatalos kiadványában jelent meg.

BN.: Mi hajtja még?

A.C.: Fotósként kezdtem a pályafutásomat, valamint korai fejlesztésű számítógépekkel is foglalkoztam,  főleg programozással. Ekkortájt kezdett el foglalkoztatni az interaktivitás, mely lehetővé tette azt, hogy olyasmit alkossunk, ami egyszerű képi megjelenéshez képest személyre szabott megjelenítését biztosít, és ez által személyre szabott élményt is nyújt, például egy beszélgetést, egy játékélményt, egy új kapcsolatot a művészi alkotás és a nézők között. Akkor nagyon nagy hatással volt rám ez a lehetőség, és még ma is néha elcsodálkozom azon hogy az interaktivitás terén még csak a jéghegy csúcsát látjuk, nagyon sok a kiaknázatlan lehetőség. A közösségi média, a véleményem szerint, nagyon kis mértékben változtatta meg a hagyományos értelemben vett reklámszakmát – lenyűgöző hogy még mindig a tradicionális felületek vannak az előtérben, mint például a TV vagy a print. Viszont ez gyorsan változik, egyre ütemesebben, ezen felületek idáig tartó evolúciója semmi ahhoz képest ami ránk vár a közeljövőben. Tehát visszakanyarodva a kérdéshez, engem az izgatottság motivál, a felfedezésre váró kreatív lehetőségek felkutatása – ennek részese akarok lenni.

Megítélése szerint milyen az ideális kreatív igazgató?

Az ideális kreatívigazgató tapasztalt, van elég önbizalma ahhoz hogy átlásson a szitán és kiszűrje a valódi értékeket, valamint elég bátor kell legyen hogy ragaszkodjon is az elképzeléséhez.

Hogyan látja a kreativitás adta hozzáadott értéket a márkaépítésben? Számos ügyfél fejében még mindig elválik a kreativitás, hatékonyság és az üzleti siker aranyháromszöge. Önnek mik a tapasztalatai e téren?

Nem hiszem hogy valaha lesz egy bűvös formula ami összekapcsolja a kreativitást, hatékonyságot és ROI-t. Igen, tudom hogy mindig ezt mondják a kreatívok:)  De mindannyian ismerjük a folyamatot miszerint a tervezés utólagosan alakul ki hogy jogalapot adjon a kreatív koncepciónak, valamint a tesztelési fázist ami az elvárt eredményekhez tudja igazítani a projektet.
Szerintem nagyon produktív felfogás az, miszerint együtt kell élnünk kezdeti tudatlanságunkkal márkaérték és ROI terén, és elfogadnunk azt a tényt, hogy egészen addig nem ismerjük stratégiánk hatékonyságát, amíg meg nem próbáljuk.
Sok hasznos tudással vértezhetjük fel magunkat a szoftveres szolgáltatás arculatának tekintetében – olyan vállalatok, mint a Google vagy a Facebook, folyamatosan ötleteket dobálnak elénk, amelyek közül kiválasztatjuk azokat, amik működnek számunkra. Ez egy fajta tesztelési folyamat, valós piaci tesztelés ami agilis és vállalkozó szellemű szervezést igényel ahhoz hogy működjön. Ezek sajnos egyelőre nem jellemzik a reklámipart.

Melyek a reklámszakma legnagyobb kihívásai manapság?

Az egész iparág a storytelling-en alapszik, és olyan ember vezetik, akik tudják, hogy miből áll egy jó narrációs üzenet. Ez ma a legnagyobb történet, a legnagyobb kihívás a reklámszakmában.
Történetek mindig is lesznek, viszont olyan platformokon kell ezeket elmesélnünk amiket a felhasználók is igénybe vesznek, mint például az interaktív játékok, párbeszédek – ezek olyan média csatornákká fejlődtek amikben a márkánk képviseletében nekünk is részt kell vegyünk, és ezt még nem nagyon ismerjük. A digitális reklám több egy hosszabb TV spotnál amit a youtube-ra felteszünk. A digitális reklám egy új gondolkodásmódot igényel, amivel márkázott játékokba vonjuk be a fogyasztót és valódi termékek, szolgáltatások bevonásával személyes vonzalmat alakítunk ki velük.
Tehát a gondolkodásmódon kell változtatnunk egy picit – történetek nagyszerűek, de a siker nem ezen alapszik.

Melyek a személyes szakmai céljai, tervei a elkövetkező 3-5 évre?

Sosem voltam egy 5 évre előre gondolkodó kreatív. Ahogy korábban is említettem, a legfőbb motiváció az életemben az elhivatottság a média, a technológia, a művészet és a reklámszakma iránt, ennek részese akarok lenni. Szerintem a legnagyobb lehetőség a helyszín-specifikus (location-based) szolgáltatásokban van jelenleg – szeretnék minél többet foglalkozni kreatív üzleti lehetőségekkel ezen a téren, és tervezem egy könyv megírását is, amire sajnos az utóbbi években kevesebb időt tudtam fordítani. Valamint szeretnék tanítani is – úgy gondolom, hogy mindenkinek kéne időt szentelnie az oktatásra, mert ezáltal mi magunk is tanulunk. És legutolsósorban több időt szeretnék tölteni Olaszországban!