Kategória: Aktuális.

Az esemény fővédnöke a korábbi évekhez hasonlóan a Vidékfejlesztési Minisztérium.

"Az év elején remélthez képest nem túl kedvező makrogazdasági környezetben is növekedésre számít a cég, amely az elmúlt években is képes volt fenntartani piaci pozícióját." – hangsúlyozta a VI. Coop Rally beharangozó sajtótájékoztatóján Budapesten Murányi László, a Coop Hungary Zrt. vezérigazgatója.

Muranyi_Laszlo

A Coop üzletek a hazai kiskereskedelmi forgalom 12 százalékát adják, míg az ellátási lánchoz tartozó kisboltok tartósan 3 százalék körüli piaci részesedéssel bírnak. Ennek hátterében az áll, hogy a Coop Hungary Zrt. milliárdos beruházásokkal válaszolt a válságra – emelte ki Murányi László, felidézve a cégcsoport három kiemelt fejlesztési programját. Ezek egyike, a boltmegújítási program keretében 2012 végéig korszerűbb külsővel és szolgáltatásokkal várja napi másfél millió vásárlóját az ország 3000 településén működő 3000 bolt. 

coop_uj

Másik stratégiai fejlesztésük a 2004 óta bővülő integrált informatikai rendszer, amelyhez év végére már a bolthálózatnak a forgalom mintegy hatvan százalékát bonyolító ezer tagja csatlakozik. Ez egyedülálló az országban – mondta el a vezérigazgató. Harmadik kiemelt fejlesztésként a tavaly év végén elindított törzsvásárlói programot említette: itt a Coop Hungary Zrt. célja az év végére hatszázezer, 2012 végére pedig egymillió kártya kibocsátása.

Mindezek eredményeként az elmúlt két évben 510 milliárd forint körül stabilizálódott árbevételhez hasonló eredményre számít 2011-ben is a vezérigazgató. További eredményként kiemelte, hogy tavaly decemberben a Magyar Termék Nonprofit Kft. az év magyar árukért elkötelezett kereskedője elismerésének első díját kapta a Coop Hungary Zrt.

"A Coop Rally küldetése hatodik év óta változatlan: elkötelezettségünk kinyilvánítása a minőségi magyar termékek iránt." – mondta el Csepeli Lajos, a Coop Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke. Hozzátette: "nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az eltelt időben élelmiszer-termelők, feldolgozók és a Coop teljes csapata felzárkózott a kezdeményezéshez." Kiemelte: ehhez alapot ad, hogy a 100 százalékos magyar tulajdonban lévő Coop cégcsoport több évtizedes múltra tekint vissza. A legrégebbi magyar bolthálózatként mintegy háromezer településen van jelen, ami felelősséget is ró a társaságra abból a szempontból, hogyan tud hozzájárulni a magyar gazdaság, a vidéki foglalkoztatás fejlődéséhez. "Nagyon sok olyan kisvállalkozónak, kistermelőnek adunk piacot, akik most nem tudnak részt venni a Rallyn, de a hétköznapokon fontos szerep jut nekik" – emelte ki Csepeli Lajos. Hozzátette: a majdnem nyolcszáz saját márkás terméknél, ha lehetséges, magyar termelőkkel gyártat. Ehhez kérik a kormánytól azt, hogy védje a magyar vállalkozók érdekeit.

Eln__ki_asztal

A Rallyt a kezdetektől fogva felkarolta a mindenkori vidékfejlesztési tárca. A mostani esemény fővédnökének, Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszternek a nevében Kardeván Endre, a tárca élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkára, a Rally szakmai védnöke elmondta: a rally céljai megegyeznek a kormány céljaival, hogy felhívja a figyelmet a jó minőségű magyar termékekre, amelynek előállításához segítséget nyújthat a nemrég indított Agrár Széchenyi kártya konstrukció is. Bognár Lajos élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős helyettes államtitkár azt emelte ki: a Coop Rally két legfontosabb üzenete az összefogás és az innováció.

Csepeli_Lajos

Az eseményt beharangozó sajtótájékoztatóján a Vidékfejlesztési Minisztérium képviselőinek átnyújtották a "magyar fogyasztói kosarat", benne kiváló minőségű hazai élelmiszerekkel.
(BrandTrend)