Kategória: Aktuális.

Ehhez mérten, az évek alatt a szolgáltatói csomagok, előfizetési lehetőségek is jelentősen változtak. Azonban kevesen vannak, akik rendszeresen felülvizsgálják, hogy milyen csomagban interneteznek, hány szerződésben mire és mennyit fizetnek. Másképpen fogalmazva időről-időre célszerű átgondolni és személyre szabni, "tudatosabbá tenni" az internet előfizetési szerződéseinket.

"Mi úgy látjuk, hogy az internetezőknek döntően két nagy csoportja van: azok, akik már használnak mobilinternetet és azok, akik hamarosan fognak. Az ügyfelek igénylik a mobil technológiát, amely egyfajta kiegészítő szerepet játszik. A legtöbben a DSL vagy kábeles előfizetést tekintik alapnak, és emellett használják ki a mobilitásban rejlő szabadságot. A szolgáltatási csomagokat mi ehhez alakítjuk, olcsóbbá tesszük a helyhez kötött és a mobilinternet együttes használatát." – mondta Fejes Tibor, az Invitel lakossági ügyfélportfólió-menedzsment igazgatója. "Azonban a mobilinternetezők jó része kizárólag otthon használja ezt a megoldást, pedig elképzelhető, hogy ebben az esetben jobban járna valamilyen DSL vagy kábeles előfizetéssel" – tette hozzá.

Ezt a gondolatmenetet támasztja alá a BellResearch által készített 2010-es Infokommunikációs jelentés is: a mobilinternet használók 54%-a kizárólag otthonában használja a technológiát. Bár egyre jobban tör előre a mobilnet, megbízhatóságban, sávszélességben még mindig utcahosszal vezetnek a DSL és kábeles technológiák.

mobil_internet_invitel
Forrás: GfK Hungária, Digital Connected Consumers 2011

Ha ehhez azt is hozzávesszük, hogy az internetezési szokások egy igen nagy része sávszélességhez és stabil kapcsolathoz kötött (Pl.: zene- és film letöltés, kép- és film megosztás – bővebben lásd 2. ábra) még jobban érthetővé válik a tudatos választásban rejlő lehetőség. Ha csak otthon internetezünk (főleg, ha sávszélesség és adatmennyiség igényes letöltésekre használjuk a netet, pl. kép-, zene-, film letöltések, online játékok, stb.), elképzelhető, hogy jobban megéri vagy gyorsabbá, kényelmesebbé teszi a web használatot egy vezetékes előfizetés, esetleg a mobil előfizetés áráért kaphatunk egy kombinált (vezetékes mobilnet), korlátlan DSL/kábel, de kisebb mobil adatforgalmat tartalmazó csomagot is.

mobil_internet_invitel_2
Forrás: GfK Hungária, Digital Connected Consumers 2011

A telekommunikációs piac elképesztően gyorsan változik, egy-két év alatt is jelentősen átalakulhat egy szolgáltató termék és előfizetői portfóliója. Az Invitel szerint éppen ezért minden előfizetőnek érdemes felülvizsgálnia a szerződéseit – időről-időre átgondolni, hogy mire és mennyit fizet ki – és megnézni, szükséges-e esetleg átalakítania az előfizetéseket a saját internet használati szokásaihoz igazítva. Ebben partnerek a szolgáltatók, folyamatosan frissítik csomag ajánlataikat lehetőséget adva a spórolásra, a tudatosabb vásárlásra.

Azonban az új csomagok nyomon követése, és az abban rejlő előnyök felismerése sokszor nem egyértelmű, hiszen az előfizetők általában nem szakemberek, nem ismerik az új technológiákat és nem is követik figyelemmel az a változásokat, trendeket.

"A szolgáltatók felelőssége az edukáció, az érthető kommunikáció, a tudatosabb döntések segítése. Igyekeznünk kell, mert a kutatások szerint, az internet-előfizetés beszerzésekor elsősorban az "informális" források – rokonok, barátok, ismerősök – véleményére támaszkodnak az ügyfelek a döntéshozatalban. Mi szolgáltatók, sok egyéb tényező előtt, csak a második legerősebb faktor vagyunk a döntési mechanizmusban." – fogalmazott Fejes Tibor.

mobil_internet_invitel_3
Forrás: BellResearch, Magyar Infokommunikációs jelentés 2010

(BrandTrend)