Kategória: Aktuális.
Ezzel Szerbia már a huszonharmadik olyan piac, ahol a gemiusAudience (Szerbiában “ABC gemiusAudience”), mint online közönségmérési módszer bevezetésre került. Korábban nem volt egységes online közönségmérés a szerb piacon.
A Gemius már eddig is jelen volt az adriai régióban: Horvátországban, Szlovéniában és Bosznia-Hercegovinában, azonban ennek a lépésnek az eredményeként most, a régió legnagyobb piacára lépett be. A több mint 4 millió internet-felhasználót számláló ország internet penetrációja 56% körüli értéken mozog (ITU – 2010. június), ugyanakkor elmondható, hogy Szerbia továbbra is a régió legdinamikusabban növekvő internetpiaca lesz és a standard online közönségmérés bevezetése várhatóan még inkább fel fogja gyorsítani a növekedés ütemét.
Az ABC Srbija magába foglalja az összes jelentősebb tartalomszolgáltatót, ügynökséget és hirdetőt, továbbá auditálja a nyomtatott médiumokat (beleértve a napilapokat és a magazinokat egyaránt). Tehát a döntés értelmében, az ABC tagsággal rendelkező   online tartalomszolgáltatók fognak részt venni az ABC gemiusAudience kutatásban és ezáltal kulcsfontosságú adatokhoz jutnak hozzá a szerbiai internetező közönség helyzetéről.
Figyelembe véve, hogy az ABC Srbija jelentős helyi piaci tapasztalatokkal bír és vezető pozíciót tölt be a nyomtatott sajtó közönségének mérésében, a Gemius-szal történő együttműködés lehetővé teszi a "cross-media" adatok – azaz a sajtó olvasottsági és az online látogatottsági adatok egymással történő – összehasonlítását.
Mint azt Milan Kovaèeviæ, az ABC Srbija ügyvezető igazgatója hangsúlyozta, mindez egy fontos lépés a szerb internetpiac történetében: "Kiemelt feladatként kell kezelni egy olyan, független kutatás bevezetését, amely elismert és egyben a standard közönségmérési modell több mint 20 országban, ill. a Közel-Keleten. Biztosak vagyunk abban, hogy az a hiteles és tiszta kép, amit a kutatás segítségével a helyi internetpiacról nyújtunk, az eredményes online hirdetési tevékenység megbízható bázisául szolgál, továbbá előmozdítja a piac gyors fejlődését és versenyképességének növekedését."
A Szerbiában elindított gemiusAudience kutatás metodológiája "cookie panelen" alapul. A folyamat első lépéseként, ezév őszén a kutatásban résztvevő weboldalakba mérőkódok kerülnek beillesztésre, majd az első közönségmérési adatok 2012 januárjában lesznek elérhetőek. 
A mérföldkövet jelentő megállapodást a két fél a “Digital Impact” konferencián írta alá, ahol Vibor Kalogjera, a Gemius Adria régió menedzsere bemutatta a gemiusAudience online közönségmérési módszert és annak előnyeit
(BrandTrend)