Kategória: Aktuális.
319 jelentkező közül jutott be Ádám Zsolt, Debreczeni Péter, Feles Dani, Laczkó Juli és Sztojánovits Andrea terve az idei 44 projekt közé, amelyek megvalósulhatnak a huszonötödik alkalommal megrendezett Burning Man fesztiválon. Az időközben hét fővel bővült csapat lelkesen készül a magyar óriáshagyma kiállítására, számukra most következik a munka nehezebb, ám annál izgalmasabb része. 
reonion_tervezok

A Black Rock City nevű ideiglenes városban minden évben közel ötvenezer fesztiválozó gyűlik össze egy hétre a Burning Man Fesztiválon, amelynek szervezői évente meghatározott művészeti tematika alapján várják azok jelentkezését, akik szívesen megmutatnák installációjukat a helyszínen. Idén az átmeneti rítusokat választották, erre épül a reOnion projekt is, amely az emberi test működésére – rezgésekre, testhőmérsékletre, szívverésre – reagál hanghatásokkal és színekkel. Az alkotók célja, hogy a hat kabinból álló, fokhagyma alakú installációban egyszerre hat személy alkosson valami közös és megismételhetetlen dolgot, amelyet a bent ülők mind máshogyan érzékelnek, mégis közös élménnyé alakul át. 

reonion_burning_man

Az installáció elkészítése hatalmas energiát, szakértelmet, és nem utolsó sorban időt és pénzt igényel. Három hónappal ezelőtt támogatóktól kértek segítséget ahhoz, hogy fedezni tudják az utazást és a helyszíni kiadásokat a művészek. A Kitchen Budapest innovációs labor több ponton is kapcsolódik az alkotó gárdához, Laczkó Juli és Sztojánovits Andrea is dolgozott már az innovációs laborban, Feles Dani pedig jelenleg is aktív kutatóként működik közre a Kitchen Budapest projektjeinek fejlesztésében. Nem véletlen, hogy a reOnion szellemisége is közel áll a laborhoz.

Éppen ezért döntött úgy a nonprofit szervezet, hogy támogatja a fiatal tehetségeket és jelentős összeggel járultak hozzá, hogy a reOnion álom megvalósuljon. A művészek hálásak mindazoknak, akik fantáziát láttak a monumentális alkotás elkészítésében és támogatták őket. Remélik, mindenki elégedett lesz majd a munka eredményével, amelyet a fesztivál résztvevői 2011. augusztus 29. és szeptember 5. között tekinthetnek meg. 
(BrandTrend)